Ņemot vērā mūsdienu plašo preču piedāvājumu un nepārtraukti mainīgās cilvēku vēlmes un vajadzības, katrai precei ir savs attīstīšanās process un dzīves cikls. Šis cikls sevī ietver preces izstrādi, ieviešanu tirgū, augšanu, briedumu un kritumu. Katrs ražotājs izvēlas savu konkrēto rīcības stratēģiju, lai katrā no šiem procesa posmiem paildzinātu preces „dzīves” ilgumu.
Krituma cikla posmā manuprāt pastāv tikai divi rīcības modeļi – Līdz galam cīnīties par preces esamības paildzināšanu tirgū vai aizmirst par pašreizējās preces ražošanu un piedāvāt pircējiem kauko pavisam jaunu. Katrai no šīm stratēģijām konkrētajā situācijā ir savi plusi un savi mīnusi.
Lai paildzinātu preces esamību tirgū var pielietot dažādus pasākumus:
*piedāvāt preces par zemākām cenām – principā viss ir atkarīgs no konkrētās preces, bet manuprāt šī metode ir diezgan īslaicīgs glābiņš, kurš ne vienmēr varētu nest pietiekamus rezultātus, jo pircēji zemākas cenas uztver tikai par īslaicīgu iespēju ietaupīt, tapēc lielākā daļa jau nākamajā iepirkšanās reizē izvēlēsies citu preci.…