No morāles un ētikas viedokļa būtu nepieciešams visu juristu lietu izskatīšanu izvērtēt neatkarīgiem speciālistiem, ekspertiem, kas no malas visu labāk var izvērtēt un pieņemt objektīvu lēmumu.
Taču tā kā Latvija ir maza, tad grūti šo ir realizēt, jo draugiem vai paziņām vēl ir tādi draugi un paziņas, kas var ietekmēt lēmuma pieņemšanas gaitu.
Ētiku būtu nepieciešams ieviest kā macību priekšmetu skolās un augstskolās, atbilstoši profesijai. Lai topošie juristi un citas jomas topošie pārstāvji pareizi sapratu un mācētu atšķirt, kas ir morāle un ētika ne tikai viņu dzēvē, bet arī darbā un attiecībā pret apkārtējiem.
Ja runā par juristu grupas pārstāvjiem citur Eiropā, tad piemēram, Francijā, svarīga nozīme tiek piešķirta tiesnešu regulāram apjomīgam pašnovērtējumam par tālākizglītības rezultātiem un vajadzībām, kā arī tālākizglītības grupu dalībnieku pārstāvji tiek regulāri iesaistīti mācību programmu aktīvā izvērtēšanā un uzlabošanā. Polijā ar līdzīgu mērķi tiek veidoti tiesnešu individuāli kompetenču profili, kuros tiek iekļautas arī zināšanas un kompetences ētikas jomā, analizējot katra tiesneša vajadzības un plānojot tālākizglītību. (European Judicial Training Network, 2014).
…