5. Kādēļ mūsdienu skolotājam ir vērts lasīt šo grāmatu?
Domāju, ka ikvienam topošajam (vai esošajam) pedagogam būtu jāizlasa šī grāmata, lai ne tikai uzzinātu, kāda tad bija skolu sistēma pirms simts un vairāk gadiem, varētu to salīdzināt ar mūsdienām, novērtēt toreizējā skolotāja darbu un pūles, bet arī aizdomāties par to, cik strauji viss mainās, un skolotāja loma, viņa tiesības un pienākumi sarūk līdz ar gadiem. Grāmata liek aizdomāties arī par to, ka skolēni atceras tikai tos skolotājus, kuri atdod sevi visu, tas ir, sniedz bērniem ne tikai programmā iekļautās pamatzināšanas, bet arī māca tās ar rūpēm un mīlestību, domājot par katru bērnu individuāli, viņa spējām un zināšanu līmeni, kā arī pats skolotājs ir radošs, enerģisks, un savā amatā cenšas paust vislabāko sniegumu.
Šī grāmata mani apbūra ar savu asprātību un vienkāršību. Lasot es ne brīdi negarlaikojos – tā bija pamācoša, aizraujoša, satraucoša, brīžiem pat komiska, vai gluži pretēji – drūma. Vēl tagad nespēju aptvert, ka viss autora stāstītais ir patiess. Ja ir, tad cepuri nost – rakstnieka dzīve tiešām bijusi aizraujoša un notikumiem bagāta! Ļoti daudz kas šķita neticams un neaptverams, no tā, ko viņš piedzīvojis un izdarījis, piemēram, slēpšanās no soda ekspedīcijas trakonamā, izliekoties par vienu no nenormālajiem, un pat nebaidoties, ka vairs nekad varētu netikt no turienes ārā, līķu secēšana un viņu orgānu kolekcionēšana kā vaļasprieks, vai kaislīgā muzeju dibināšana, neskatoties uz to, ka tās tiek nodedzinātas līdz ar viņa vērtīgajām, gadu gadiem vāktajām lietām, bet tāpat nepadodoties un turpinot iecerēto. …