Skola ir vieta kur smailais satiek savus skolasbiedrus, Sevišķi Rūtiņu, vieta kur notiek pasaku un teiku stāstīšana un lasīšana. Tā ir vieta, kur zvanīja zvans, ko tagad Smailis jau brieduma gados savā zemapziņā joprojām dzird.
Daba Smailim īpaši tuva, autors apraksta katru dabas stūrīti. Daba ir raksturota ar mākslinieciskiem izteiksmes līdzekļiem, metaforām un personifikācijām. ( Lauki bija balti un ezers balts; birzēs karājās sarma). Bieži ir pieminēti meži, tie varētu simbolizēt tālumu un neskaidrību. Kaut ko ļoti tumšu, un bailīgu. Bet galvenais dabas tēls, kas raksturo visu dabu ir ezers. Tas ir kā bezapziņas jeb zemapziņas simbols. Caur ezeru var redzēt Smaiļas zemapziņu, ko viņš pats neapjauš. Ezers ir sievišķais simbols – ūdens.
Secinājumi
Šīs darbs Degošā sala man ļoti patika, jo tam ir ļoti plašs dabas apraksts. Šīs darbs arī ir mīlas stāsts, jo Samilis Zimzis kavējoties atmiņas visvairāk gremdējas atmiņas par Rūtiņu, kas bijusi viņa skolas mīlestība, iespējams ir arī vēl joprojām. Viss viņam asociējas ar meiteni Rūtiņu pat skolas zvans, pasakas, ziedi. Darbs ir interesants ar to, ka tas nav vienmulīgs. Man ļoti patika, ka šajā darbā bija daudz māksliniecisku izteiksmes līdzekļu, kas darbu padarīja krāšņu un viegli lasāmu. Ar to palīdzību varēja viegli iztēloties apkārtni, kurā atradās smailais.
…