Bez minētā ISO 9001 standartu kopuma, uzņēmumi var ieviest arī citus vadības standartus, atkarībā no nozares, kādā konkrētais produkts, izstrādājums atrodas.
Pēc autora domām, katra uzņēmuma darbības pamatā būtu nepieciešams izstrādāt konkrētus principus, standartus, uz kā pamata ražotā prece vai izstrādātais pakalpojums balstās. Standartiem sevī būtu jāietver kvalitāti noteicošie faktori, kas no patērētāju viedokļa būtu tie galvenie.
Autors ar pārliecību apgalvo, ka standartu nepieciešamība ir skaidrojama ar augstās kvalitātes nemainības saglabāšanu, tādējādi uzņēmums laika gaitā nezaudēs ne savu labo reputāciju, ne uzticamos klientus. Patērētājam ir svarīgi būt drošam un pārliecinātam par ražotāja godīgumu un spēju nodrošināt klienta vēlmēm atbilstošu produktu. Vilšanās gadījumā uzņēmums var ciest zaudējumus, jo patērētāja vēlme atgriezties pie konkrētā ražotāja būs zudusi.
Būtiski ir arī izprast kvalitātes dimensiju, kas sevī ietver divas nozīmīgākās formas: obligāto un valdzinošo kvalitāti. Obligātā kvalitāte tiek uzskatīta par sagaidāmo, patērētājam zināmo un gaidāmo kvalitāti. Izpildot šo dimensijas formu, sagaidāmā produkta kvalitāte, tās devums būs atbilstošs reālajam, līdz ar to var apgalvot, ka patērētāja vēlme tiks apmierināta, taču klients papildus neko negūs. Savukārt pievēršoties valdzinošajai kvalitātei, ražotājs papildus rada ko tādu, ko patērētājs nav gaidījis, tādējādi iegādājoties konkrēto izstrādājumu, rodas ļoti pozitīvas atsauksmes no klientu puses, jo produkts ir ne tikai atbildis vēlamajām pazīmēm, bet arī devis kādu kvalitātes izrietošu papildus labumu.
…