Globalizācija ir daudzšķautnains process, saistīts ar ekonomiskām, sociālām, tehnoloģiskām, politiskām un citām izmaiņām, kuru rezultātā vairums pasaules valstu un ģeogrāfisko reģionu kļūst savstarpēji ciešāk saistīti, taču arī vairāk atkarīgi viens no otra. Praksē globalizācija izpaužas pieaugošā preču un pakalpojumu, kā arī kapitāla, naudas un iedzīvotāju plūsmā starp valstīm. Arī intensīvāka informācijas un zināšanu, kā arī tehnoloģijas un inovāciju izplatīšanās pasaulē raksturo globalizācijas procesu.1
Izglītības attīstību un tendences 21. gadsimtā Latvijā lielā mērā ir noteikusi globalizācija un tās process. Latvija arvien vairāk pielīdzinās un dara visu nepieciešamo, lai cilvēku dzīve kļūtu tāda kā attīstītākajās pasaules valstīs. Šie tehnoloģiju un cita veida atklājumi, manuprāt, ir tikai un vienīgi mūsu dzīvē notiekošo virzījuši pozitīvā virzienā, palīdzot arī izglītības sistēmai.
Globalizācija pati par sevi nevienā jomā nav tikai pozitīvs vai negatīvs process, viss ir atkarīgs no prasmes to izmantot sev par labu.
Ir veidojusies situācija un nepieciešamība, kurā Latviju ne tikai salīdzina ar ārzemju valstu izglītības sistēmu, bet arī piemēro to pasaules attīstības līmenim, virzieniem un tempam. Tādā veidā rodas dažnedažādas lietas, kas veido robus mūsu izglītības sistēmā.…