Lai īstenotu izglītību ilgtspējīgai attīstībai, skolotājam nepieciešama patstāvība spriedumos, atvērta un elastīga domāšana, gatavība katru jaunu informāciju uztvert ar skaidru skatu, rūpīgi izvērtējot to, prasme atšķirt vie¬dokli no faktiem, gatavība pārvērtēt savus spriedumus un neuztvert risinā¬jumus kā galīgus un negrozāmus, turklāt jābūt pietiekami kompetentam, lai palīdzētu tādiem kļūt arī skolēniem.
Īstenojot izglītību ilgtspējīgai attīstībai, jāņem vērā, ka mācību procesam jābūt orientētam uz skolēnu (balstoties uz skolēna pieredzi un jautājumiem), procesiem (uzmanība jāpievērš likumsakarībām), rīcību (veidot rīcības kom¬petenci), vērtēšanu (veicināt kritisko domāšanu un savas nostājas formulēša¬nu), sabiedrību (iesaistīt skolēnus reālu problēmu apzināšanā un risināšanā), kā arī jāskata problēmas holistiski (iekļaujot ekonomiskos, ekoloģiskos un sociālos aspektus).
…