Mīlestības un romantisku aizraušanos tēma gan nav vienīgā, kas parādās Vermēra slēptajās norādēs. Kaut arī šajā laikā Holandē valdīja protestantisms un reliģiska rakstura gleznas vairs netika gleznotas un pieprasītas, daži no autora darbiem satur arī reliģisku vētījumu īpaši ņemot vērā, ka šāda tematika nebija ierasta vidusmēra mākslas cienītājam.
Vermēra slavenajā darbā Sieviete ar svariem (1662–1663)6 attēlota labi ģērbta sieviete, kurai apkārt izvietotas dārglietas. Sieviete tur rokās mazus svariņus, kā šķiet, lai nosvērtu savas bagātības. Tomēr ainu būtiski maina fonā iegleznotā Pastarās tiesas aina – šeit saskatāma analoģija ar Kristu, kura pienākums ir “izsvērt” visu cilvēku dvēseles. Iespējams, kā šī glezna ir kā vēstījums skatītājam par to, ka ikvienam dzīvē nepieciešams balanss starp materiālajām un garīgajām vērtībām – neatkarīgi no tā, cik bagāti cilvēks dzīvo, Dieva priekšā visi kļūst vienādi un vienīgā vērtība, kas saglabāsies būs dvēseles šķīstība, kas ir nemirstīga un tās vērtība nekad nezudīs.
…