Latvijas teritorijā pirmo (platsliežu) dzelzceļa līniju Rīga – Daugavpils sāka būvēt 1858. gadā. Vēlāk tapa citas dzelzceļa līnijas uz Latvijas ostām, bet kā šaursliežu atzaru no pirmā Latvijas dzelzceļa 19.gs beigās sāka būvēt Stukmaņu (Pļaviņu) – Biržu (Madonas) – Vecgulbenes – Alūksnes – Apes – Valkas līniju. Toreiz dzelzceļu būvniecība bija ļoti darbietilpīgs process, tā tapšanai bija četras stadijas: līnijas plānošana un stigošana; dambji, tiltu, uzbērumu un līniju ierīkošana; slīperu un sliežu likšana. Kā pēdējās cēla stacijas, ūdenstorņus, darbnīcas, iekārtoja telegrāfu un signalizāciju. Dzelzceļa līnijas, ēkas, tiltus u.c. cēla pamatīgus, ilgam laikam, izmantojot tikai roku darbu un zirgus kā grants u.c. būvmateriālu piegādātājus.…