„Dzīvīgais uzņēmums”
Pēdējā laikā rodas milzum daudz jaunu uzņēmumu. Tādējādi aktuāls kļūst jautājums par šo uzņēmumu sekmīgu attīstību, ilgmūžību un perspektīvas iespējām. Kā tos attīstīt un saglabāt pēc iespējas ilgāk un kvalitatīvāk? Kāds varētu būt uzņēmuma pastāvēšanas ideālais veids vai modelis, ideālais darbības modelis, lai sasniegtu pēc iespējas labākus rezultātus, rentabilitāti un citus uzņēmumu un organizāciju pasaulē tik svarīgus komponentus.
Uz šiem un citiem jautājumiem, kas saistīti ar uzņēmumu un organizāciju dzīvotspēju, attīstību, darbības principiem un pastāvēšanu raksta Arie de Gaus savā grāmatā “Dzīvīgais uzņēmums” . Viņš ir izveidojis savu koncepciju jeb teorētiskas nostādnes par iepriekšminētajiem un citiem jautājumiem.
Grāmatas pamatproblēma Arie de Gaus izpratnē ir uzņēmumu, organizāciju vai korporāciju, viņa vārdiem, “augstais mirstības” līmenis, proti, viņš ir novērojis, ka lielākā daļa korporāciju pastāv robežās no 12,5-40 gadiem, kur tajā pašā laikā ir organizācijas, kas savu darbību var mērīt vairāku simtu gadu garumā. Tāpēc viņš ir veicis pētījumu, lai noskaidrotu kāpēc ir izveidojusies šāda situācija. Pētījuma rezultātā tika noskaidroti kritēriji, kas Arie de Gaus izpratnē var tikt uzskatīti par veiksmes kritērijiem ilgstošai uzņēmuma pastāvēšanai…