Mēģinot noskaidrot, vai mūsdienās tik bieži redzamie sienu zīmējumi jeb grafiti varētu tikt uzskatīti par mākslas darbiem es gribētu piedāvāt klātesošos iztēloties, ka piemēram, tādi mākslinieki kā Leonardo da Vinči , Moneti, Pikaso vai kāds no citiem R. Eiropas māksliniekiem būtu dzīvs mūsdienās. Tad mēs varētu iedomāties, ka viens no šiem slavenajiem māksliniekiem ir izlēmis uzgleznot mākslas darbu uz mūsu mājas sienas, parādes durvīm, vai uz kādas citas virsmas mūsu apkārtnē. Tālāk mēs varētu sev un citiem uzdot jautājumu: „Kā mēs sauksim šādu mākslinieka radošu izpausmi? Atbildes varētu būt dažādas. Citi teiktu, ka tas ir grafiti, citi to sauktu par mākslu, vēl citi to nodēvētu par vandālismu, bet, manuprāt, precīzākais šāda izpausmes veida apzīmējums būtu vienkārši teikt, ka tā ir grafiti māksla.
Grafiti var definēt daudzos veidos. Mūsdienās tas ir kļuvis par masu produktu, tiek lietots reklāmās un aģitācijā, tai pašā laikā tas vēl arvien parāda un sakāpina cilvēces pašreizējās problēmas. Grafiti nozīmē būt pilnīgi pieejamam, publiski tūlītējam un tiešam novērtējumam. Tas aicina cilvēkus, kuri tiecas akceptēt mākslas darbu kā mākslu tikai tad, ja tas ir radīts tradicionālajā manierē un parādās institucionālā vidē, novērtēt arī mākslas darbus, kas radīti un attīstīti ārpus šīm robežām.…