Viens no negatīviem aspektiem, ko uzsver Abdulaziz Fahad Alfehaid ir tas, ka globālās ELT pieejas vai metodes var būt efektīvas un lietderīgas ELT klasēs, turklāt noteiktās mācību klasēs tie būs neatbilstoši. Mācību process un ELT materiāls var iekļaut noteiktās vērtības, tradicījas, paradumus, kas var būt arī neatbilstošas noteiktai videi, piemēram, Rietumu mācību grāmatas joprojām ir etnocentriskas un maz uzmanības tiek pievērstas sociāli kulturālam kontekstam, kurā tos var izmantot. Piemēram, dažas ELT mācību grāmatās, kas tiek publicētas Rietumos, var būt nepiemēroti musulmaņu skolotājiem un studentiem, jo šajās mācību grāmatās var būt iekļautas tādas lietas, kas ir aizliegtas islāma valodā, piemēram, dzimumattiecības pirms laulībām vai alkohola lietošana.(5) Attiecībā uz tehnoloģiskajām izmaiņām (piemēram, valodu mācīšana tīklā) Warschauer un Kern (2000) apgalvo, ka šīs izmaiņas ietekmē ELT un mācīšanās kopumā un dažu mācību prasmju uzlabošanu. Viens no piemēriem, ko viņi sniedz ir lasīšanas prasme. Viņi turpina apgalvot, ka lasīšanas prakse ir mainījusies īpaši jauniešu vidū, kuri uzauguši ar datoru. Tas nozīmē, ka dažos gadījumos ekrāns aizstāj lapu.(5) Negatīva ietekmē ir arī tāda, ka skolēni izmanto tiešsaites angļu valodas tulkotājus- tekstu tulkošanai, kā rezultāta tādas prasmes, ka izprast vārdu kontekstā, uztvert galveno domu pakāpeniski zūd, kā rezultātā vārdu krājums un zināšanas netiek uzlabotas. Globalizācija var izraisīt slinkumu un atkarību no citiem. Daži angļu valodas skolotāji nevarēs kļūt produktīvi un radoši, uzlabojot ELT metodes, turklāt kļūs atkarīgi no citiem, kas tos nodrošinās ar jauniem materiāliem un metodēm. Turklāt, bieži vien skolotāji nav labi sagatavoti, lai pielietotu jaunas metodes, nav labi apmācīti izmantot jauno mācību aprīkojumu ELT klasēs. Kas var radīt gan viņiem, gan studentiem neapmierinātības sajūtu un sarežģītību valodu apguvē. Fakts ir tāds, ka paskaidroja Warschauer un Kern " Ja valodu mācīšana ir kļuvusi arvien aizraujošāka, tā ir kļuvusi arī aizvien sarežģītāka. "(5)…