Esejas Gerontoloģijā.
Gerontoloģiskais klients un sociālā pedagoga atbilstošā darbība.
Gerontoloģiskam klientam iestājoties otrai pieaugušo fāzei (pēc Romiešu fāzēm- 4. Virilitas 40-55 g.v.) vai vecumam ( pēc Romiešu fāzēm- 5. Senectus no 55 g.v.), var rasties dažādas gan psiholoģiskas, gan fiziskas problēmas. Jo bērni izvadīti katrs savā dzīvē, otra pusīte ir apnikusi, vientulība, veselības problēmas, liekas nevienam nevajadzīgs, pat alkoholisms, utt.
Lai palīdzētu gerontoloģiskam klientam no jauna adaptēties ir iespējams apmācīt, pārkvalificēt vecos cilvēkus Ir arī pētījumi par dzīves apstākļu nodrošinājumu, par to veco cilvēku aprūpi, kuriem ir pasliktinājusies veselība, kam nepieciešama aprūpe un medicīniskā palīdzība mājās vai stacionārās iestādēs. Runājot par veco cilvēku adaptāciju, jāpiemin, kopējās, vispārīgās īpatnības, kas saistītas ar novecošanas procesu. Viena no galvenajām problēmām vecam cilvēkam ir akceptēt novecošanu, sava fiziskā un psihiskā potenciāla samazināšanos.…