Sintakses paņēmieni filmā tiek izmantoti atbilstoši Holivudas kanonam- atmiņu ainas no Parīzes, ievadošā ārpus kadra balss, racionāls kameras kadrējums, kurš gan pārsvarā neizmanto subjektīvo skata punktu, bet padara notikumu objektīvu caur vidējiem plāniem un to skata punktu maiņu caur slīdošo kameru vai tradicionālai tuvu pamīšus montāžu. Izteiksmīgākie kadri saistās ar gaismēnas lietojumu puskrēslā, kas rada noklusējuma iespaidu, fokusējot aktieru sejas (piemēram, Ilsas negaidītā ierašanās Rika kabinetā, lai lūgtu izceļošanas vīzas). Skata punkts nereti tiek meklēts aiz priekšplānā esošā aktiera muguras, radot perspektīvas telpas dziļuma iespaidu. Tas skaidrojams ar to, ka varoņu individuālā jūtu pasaule ir jāvērtē no malas. Polarizācija, kurā tiek izmantots indivīda skata punkts ir ļoti reta, kas dod skatītājam klasiskajam kino raksturīgu racionālu orientāciju telpā ar paskaidrotu turpinājumu.9 Žestam seko reakcija, reakcijai seko kopskats. Nereti psiholoģiskā iesaiste ir ļoti dzīva, bet režisors caur tehnisko paņēmienu lietojumu it kā apriori pavēsta, ka mīlestības jūtu pasaule tiks ziedota godaprāta un cīņas vārdā.
Holivudas kino prakse, piemēram, izmantojot atmiņu ainas, joprojām turpina tādā veidā atvieglot stāstījuma ģenētiku, sniedzot skatītājam lielāku apmierinājumu un producentiem labāku peļņu- tas joprojām ir industrijas, nevis kino paņēmiena jautājums.10 Māksliniecisko paņēmienu lietojums vietām nenovēršami sasaucas ar melodrāmai raksturīgu pārnesu lietojumu, abu mīlestību simboliski vienojošajai dziesmai „As Time Goes By” skanot fonā. Piemēram, Rika Parīzes atmiņu aina ar notikumu izklāsta funkciju, kura beidzas lietum līstot uz Ilsas vēstules lapas, izgaistot reflektē asarās izplūstošu tinti un tagadnes Ilsa jau stāv Rikam aiz muguras.
…