Etnogrāfiskā pētījuma metodēs ir radušies daudzi revolucionāri jauninājumi. Piemēram, medicīnas etnogrāfijā. Publicēta grāmata “Ethnography in Nursing Research” (Roper and Shapira 2000) medmāsām, kurā ietverts etnogrāfisku pētījumu veikšanas apraksts, lai medicīnas studentiem sniegtu vajadzīgo informāciju jautājumu, svarīgāko aspektu izpētē tieši medicīnas nozarē. Etnogrāfiskie pētījumi jebkurā nozarē ir plaši un praktiski izmantojami.
Reāls etnogrāfisko pētījumu piemērs ir organizācija “Ethnograpghic research, inc.”. Organizācijas mērķis ir saprast un uzlabot organizācijas, produktus un pakalpojumus globāli. Šīs organizācijas etnogrāfiskās metodes – garas, atvērta tipa intervijas, dalībnieku izpēte, novērošana, kartografēšana pēc konteksta, produkta ceļveža izstrāde. Daži to klienti: “Campbell’s”, “Nestle”, “Kellogg’s”, “Best buy”, “Sony Music”, u.c.
Kopumā etnogrāfiskie pētījumi var būt interesants, elastīgs un radošs process. Tas ietver dažādu cilvēcisko faktoru izcelšanu virs faktiem. Šāda veida pētījumiem var būt diezgan neplānoti hipotēzes apstiprinājumi vai noraidījumi, jo pētījuma gaitas elastība, mērķa vai uzdevumu papildināšana dod tam plašu ieskatu izvēlētās sociālās grupas reālajā situācijā, neradot mākslīgi iegūtās informācijas aplamību.
…