Mēs zinām, ka dzīvojam diezgan dinamiskajā laikmetā, tāpēc mums arī jāparedz, ka vienā visnepiemērotākajā brīdī var gadīties situācija, kad mūsu tik ļoti noderīgs darbinieks (noteiktu iemeslu dēļ) pēkšņi paņems un aizies. Bet ko darīt, ja tādu darbinieku vienlaikus būs vairāk? Īsajā laika periodā atrast darbiniekam tik pat noderīgo un augstvērtīgo vietnieku ir ļoti grūti, dažreiz gandrīz pat neiespējami. Organizācijas iekšienē rezervju arī nebūs, jo visi pārējie darbinieki ir neaizvietojami katrs savā vietā. Rezultātā tas jau pa tiešo var apdraudēt mūsu organizācijas darbību un to funkcionēšanas iespējas.
Tāpēc, vadot uzņēmumu, ir svarīgi atcerēties par uzņēmuma elastību – spēju ātri pielāgoties mainīgajiem vides apstākļiem, kas noteikti attiecas arī uz personāla vadības sistēmu. Galvenais, lai organizācija mācētu adaptēt un izaudzēt katru savu jaunu darbinieku, spētu nodibināt ar viņu ciešo savstarpēji atgriezenisko saiti. Jābūt precīzai sistēmai, kas palīdz pēc iespējas īsākajā laika posmā no jauna darbinieka izdarīt tik pat noderīgo kā iepriekšējais, vai pat labāko.
Nobeigumā gribas vēlreiz uzsvērt, ka organizācijā nevar būt lieko jeb nenoderīgo cilvēku. Organizācija nav individuālas darbības veicēja – tā ir komanda. Un šai komandai ir nepieciešami tikai noderīgie cilvēki, īstie profesionāļi uz kuriem patiešām var paļauties. Tad var būt pilnīgi pārliecinātam, ka mūsu organizācija spēs darboties veiksmīgi un ilgstoši.
…