Būtiski, ka pašefektivitātes izjūta (jeb ticība saviem spēkiem un spējām), ko sekmē SEK pielietošana, arī mazina izdegšanas risku (Martinsone, Niedre 2013). Skolotājs, esot patiess un kopumā labvēlīgi noskaņots, spēj būt apmierināts ar dzīvi un entuziastisks par darbu, spēj sabalansēt privāto ar profesionālo sfēru (Valsts izglītības satura centrs 2020), tā mazinot risku darbā izdegt. Pēc savas pieredzes varu teikt, ka pastaigas un atpūta dabā ar ģimeni pēc intensīva darba palīdz to efektīvi turpināt.Bērnu labsajūta un labklājība lielā mērā ir atkarīga no mijiedarbības ar skolotāju - un otrādi.
Sociālajā vidē esam emocionāli saistīti un SEK apgūšana ir priekšnoteikums sabiedrības evolūcijai.
Sociāli emocionāli kompetenti pieaugušie un skolotāji spēj audzināt sociāli emocionāli kompetentus bērnus. Es secinu, ka sociāli emocionālās prasmes ir skolotājam neatņemama profesionālās darbības sastāvdaļa, lai kļūtu par perfektu skolotāju un šī profesija būtu patīkama, gluži kā vaļasprieks mācīt skolēnos to labāko.
…