Konkurence ir kļuvusi spēcīgāka, un nu laiks pie darba ir ķerties reklāmas speciālistiem. Lai gan reklāma savas pozīcijas tirgū ir krietni zaudējusi krīzes laikā, tajā ir jāprot rast inovatīvas idejas, tādi risinājumi, kuriem nav nepieciešams daudz līdzekļu, kas lielākoties ir atteikšanās no reklāmām medijos un vides reklāmu uzstādīšana, kas izmaksā daudz lētāk, bet tik un tā paver plašas iespējas.77
Tāpat kā jebkurā krīzes gadījumā, arī ekonomiskās recesijas laikā cilvēki izrāda pastiprinātu uzmanību par apkārt notiekošo un to, kā tas konkrēti ietekmē viņus. Lielākā vērība, protams, tiek pievērsta valsts lēmumiem par budžetu, kā, piemēram, PVN likmes paaugstināšana. Bieži vien informācija tiek krietni pārspīlēta, lai tai tiktu piesaistīta lielāka uzmanība. Tas ir ļoti izdevīgi medijiem, kuri no pastiprinātas cilvēku intereses gūst peļņu. Lielisks piemērs šim varētu būt, piemēram, skandāls ar virtuves sāli vai griķiem. Ziņu precizitāte ir žurnālistu ētikas jautājums, un tas, kas tiek atainots medijos, ļoti spēcīgi ietekmē parasto iedzīvotāju attieksmi. Tāpēc, manuprāt, vajag informācijas avotus analizēt pirms aklas noticēšanas, jo bieži vien informācija mēdz būt daudzreiz pārspīlēta.
Protams, ka ekonomiskā krīze rada daudz problēmu, taču tā ir arī attīstība, kas veicina ekonomikas augšupeju. Kā teicis Rainis, „pastāvēs, kas pārvērtīsies”, un ekonomika nespētu pastāvēt konstantā modulī. Galvenais, lai cilvēki nebaidās izmēģināt ko jaunu, tad arī būs vieglāk izķepuroties no šī recesijas posma. Ekonomiskā krīze noved pie daudzu uzņēmumu bankrota un augsta bezdarba līmeņa, taču līdz ar to arī atbrīvojas vieta inovatīviem risinājumiem. Ekonomisko krīzi katrs var uztvert citādi – vienam tā ir milzu problēma, otram tā ir iespēja parādīt sevi kā spēcīgu un radošu līderi. Viss ir atkarīgs no uztveres un līdzšinējās pieredzes.
…