Manuprāt, dizaina situācija Latvijā šobrīd ir laba. Vajadzētu tam visam iet uz priekšu un attīstīties. Es domāju, ka Latvijā ir daudz iespēju tam visam. It sevišķi rūpniecībā. Pamati ir ļoti labi. Lietišķā māksla ir ar labām izglītības tradīcijām un amatniecības skolas arī. Tā kā droši vien situācija ir laba. Lai gan neesmu kompetenta par to ražošanu un rūpniecību un realizāciju. Es neesmu galīgi skeptiski noskaņota par dizaina turpmāko attīstību. Gan jau būs.
Šajā jomā vēl būtu gana, ko darīt. Vairāk tieši vietējo dizaineru un cilvēku atbalstīšanā un motivēšanā. Ļoti jauki kaut kur pasaulē aizbraukt pamācīties. Lai atbraucot atpakaļ būtu sevi, kur ielikt. Bija interesanta pieredze Adwards ( Reklāmas aģentūra direktoru asociācija). Taisa arī seminārus. Viņi uzaicināja divus gadus pēc kārtas. Šogad bija ļoti interesanti. Stāstīja kā gatavo jauniešus, stāstīja par savu skolu. Tikai pašam jāatrod un jāmēģina. Jo tā ir pieredze, kas noteikti ir vajadzīga, jo tādējādi tu saskaries ar dažādām kultūrām. Un brauc uz ārzemēm un brauc atpakaļ un taisa un kļūst slavens. Tas būtu ideāls modelis.
Ideāls dizaineris? Tāpat var prasīt ideāls dizains krēslam? Nav tāda. Tas būtu, kas varētu dzīvot un strādāt ar izjūtu par darbu, lai viņam nevajadzētu piekāpties par laiku, naudu un materiālu. Lai viņš savus darbus varētu realizēt, kā to viņš ir iecerējis. Lai nebūtu blakus nosacījumu – nevar drukāt uz grāmatas papīra, jo par dārgu, nevar ierobumus, izcirtumus, jo tehniski grūti izpildīt. Lai klients neteiktu, ka vajag tos burtus, kurus es zinu, ka nevajag. Vienkārši jūtu. Lai nebūtu jāpiemērojas. Ideāls krēsls citam neliekas. To tā nevar nodalīt. Katram ir savs.
…