Mārketings ir sarežģīts process, kas ietver organizācijas kultūras un stratēģijas veidošanu, lai ražotāji preces un pakalpojumus nodotu patērētājiem. Tas ietver produktu un pakalpojumu izstrādi, reklamēšanu un izplatīšanu gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Laika gaitā mārketings ir attīstījies, koncentrējoties uz abpusēji izdevīgu attiecību izveidi un uzturēšanu. Tas prasa mākslas un zinātnes sajaukumu, kurā cilvēki uzņēmumā cenšas radīt pievienoto vērtību, apmierinot klientu, akcionāru, biznesa partneru un visas sabiedrības vajadzības. Galu galā mārketinga mērķis ir radīt pieprasījumu un veicināt produkta, pakalpojuma vai idejas pārdošanas apjomu un ieņēmumus.
Liels pagrieziena punkts mārketinga attīstībā notika 1970. gadā, kad parādījās saziņa caur e-pastu, kura aizsācējs bija Rejs Tomlinsons. Tehnoloģijām turpinot attīstīties, plaši izplatītā datoru un interneta izmantošana 90. gados, kam sekoja viedtālruņu un citu mobilo ierīču izplatība 2000. gadu sākumā, izraisīja būtiskas izmaiņas komunikācijā gan personiski, gan publiski.…