Bērniem ar speciālajām vajadzībām ļoti nozīmīga mācīšanās procesā ir atdarināšanas apguvei. Svarīgi ir nemitīgi attīstīt bērnu runu. Sākumā to veic, apvienojot instrukciju ar praktisku demonstrējumu, turpinot ar īsām skaidrām frāzēm. Bērns var neprast nosaukt priekšmetus, bet var parādīt tās zīmējumā vai realitātē.
Nepieciešama materiālu, zināšanu daudzkārtēja atkārtošana, izmantošana jaunās situācijās. Svarīgs ir individuālais darbs ar katru bērnu. Bērnam ir nepieciešams pamudinājums, pozitīvas emocijas par paveikto darbu un novērtējums. Svarīga ir saruna, informācijas apmaiņa katrā sīkumā un situācijā . Vajag iesaistīt bērnu pāru darbībā vai grupu darbā. Šim nolūkam noder kopīgais darbs un savstarpējā palīdzība. Mācīt klausīties un sadzirdēt, skatīties un ieraudzīt, vērot un ievērot, salīdzināt, novērtēt, kontrolēt un veikt paškontroli un tml. Atdarināšanas metodes pielietošana visdažādākajos mācību priekšmetos ar visdažādākajiem paraugdemonstrējumiem ir ļoti efektīva; pie tam vadošais var būt pats skolotājs gan tētis , gan policists , gan pārdevējs , gan kāds no vienaudžiem.
…