Agrāk cilvēki daudz vairāk iepirkās vajadzības dzīti, respektīvi, iegādājās praktiski tikai tās preces, kas bija nepieciešamas. Latvijā bija arī laiks, kad cilvēki iegādājās tikai tās, preces, kuras varēja dabūt – mūsu vecāku bērnība pagāja, stāvot rindās pēc desas, maizes un citiem produktiem. No savas bērnības spilgti atceros rindu pēc banāniem, tas varēja būt 90. gadu sākumā. Mūsdienās nav produktu, preču vai pakalpojumu, kurus nevarētu viegli iegūt savā īpašumā, viss ir atkarīgs no naudas līdzekļiem. Ja ir nauda, visu ir iespējams nopirkt, lai cik arī prece būtu ekskluzīva un grūti pieejama, pat personisko salu okeānā, mēness laukumu un savu zvaigzni debesīs.
Lielu daļu precēm, ko mūsdienās iegādājās cilvēki, nosaka tieši modes aktualitātes, tas, kas dotajā brīdī ir populārs un stilīgs. It īpaši šī tendence novērojama bērnu vidū. Klasē vai bērnudārzā nebūt ar tādu rotaļlietu kā pārējiem vai ģērbties nemoderni nozīmē tapt izstumtam un izsmietam, lai cik tas nežēlīgi arī nebūtu. …