Katrā darbā, ko cilvēks veic ir plāns, pēc kura viņš vadās, lai sasniegtu pēc iespējas labākus rezultātus. Katram uzņēmumam ir mērķi, kā parādīt sevi, pierādīt sevi sabiedrībā, informēt par savu darbību. Arī sabiedriskajās attiecības ir izstrādāti modeļi, pēc kuriem vadoties var veikt labi organizētu darbu attiecīgi savā jomā.
Dž. Grunings un T. Hants ir izveidojuši četrus sabiedrisko attiecību modeļus – publicitātes veidošanas modelis, sabiedrības informēšanas modelis, divpusējais asimetriskais modelis un divpusējais simetriskais modelis, kas tiek izmantoti sabiedriskajās attiecībās. Katrs no šiem modeļiem parāda, kā sabiedrisko attiecību darbinieki veido savu darbu un kādi ir viņu mērķi darba īstenošanai.
Publicitātes modelis ir vienvirziena saskarsmes modelis. Tas ir radies 19. gs beigās. Sabiedrisko attiecību (turpmāk SA) nodaļas pielietojot šo modeli, lai propagandētu kādu ideju. Šajā modelī ir pieļaujams, ka informācija var būt arī nepatiesa. Strādājot ar šo modeli tiek veikti maz pētījumu, tādi pat tiek neveikti. Mūsdienās šis modelis tiek izmantots tādās jomās, kas saistītas ar sportu, teātri, kā arī, produkta noieta veicināšanai. …