Kopumā varam secināt, ka skolēni lielākoties māk savu brīvību izmantot, bet, galvenokārt, būtu jāmaina daži apstākļi, jo galvenie faktori, kas ierobežo skolēnu brīvību, ir finansiālais stāvoklis, prakticisma laikmeta uzskati, kompleksi un izveidojušās atkarības. Tāpēc skolā un sabiedrībā būtu jānojauc steriotipiskās barjeras, būtu jāpieņem cilvēki tādi, kādi tie ir, nedrīkst nevienam uzspiest savu gribu un būtu jāveido veselīga attieksme un atbalsts tam, ka prieks savu pienākumu pildīšanā ir brīvība, respektīvi, cilvēkiem ir jāieaudzina tas, ka ir jādara to, kas patīk un padodas. Tā kā par problēmraksta vadmotīvu es izvēlējos citātu: „Ja vari darīt visu, ko gribi, un, ja dari tikai to, kas der,- tad tev ir īsta brīvība.”, tad svarīgi skolēnus ir informēt par dažādām dzīves situācijām un ar tiem diskutēt, lai skolēns mācētu pieņemt pareizos lēmumus, piemēram, atsacīties no atkarībām vai izvēlēties savu hobiju naudas vietā, tādejādā veidā nepārdodot sevi un nekļūstot atkarīgs.…