Pirmskolas vecuma bērnu darbam salīdzinājumā ar pieaugušo darbu ir savas īpatnības. Pieaugušie rada materiālas un kultūras vērtības. Bērna darbā ne vienmēr vērojami materiāli rezultāti. Viņi atvieglo pieaugušo darbu- palīdz uzklāt pusdiengaldu, sakārtot istabu, atnest no veikala iepirkumus. Prot patstāvīgi uzklāt gultu, apģērbties un veikt citus pašapkalpošanās darbus. Protams, pirmskolas vecuma bērna padarītā nozīme nav liela. Pieaugušais pats ātrāk uzklātu galdu, sakārtotu istabu. Taču, veicot viņam izvirzītos uzdevumus, bērns iemācās cienīt darbu, ievērot tīrību un kārtību, palīdzēt citiem, saudzēt rotaļlietas un grāmatas.
Uzdevumi, kas īstenojami darba iemaņu apguvē dažādās vecuma grupās, ir ietverti „Audzināšanas un mācību programmā bērnudārziem”. Jaunākajām grupām tie ir izklāstīti nodaļā „Kulturāli higiēnisko iemaņu, pozitīvo rakstura iezīmju, patstāvības un darba mīlestības audzināšana”, bet vecākajām grupām ir izdalīti atsevišķi. Pirmajā jaunākajā grupā darbs aprobežojas ar daļēju pašapkalpošanos un elementāru uzdevumu izpildi, otrajā jaunākajā grupā pieaug bērnu patstāvība pašapkalpošanās jomā un par galveno darbu organizēšanas veidu kļūst darba uzdevumi. Vidējā grupā bērni jau pastāvīgi veic pašapkalpošanos, sistemātiski piedalās saimnieciskajā darbā, piedalās darbā dabā, gatavo vienkāršas rotaļlietas, arī viņu dežūrām jau ir regulārāks raksturs. Vecākajās grupās jau lielāka nozīme darbam sadzīves jomā, darbam dabā, daudzveidīgāki kļūst bērnu rokdarbi. Liela vērība tiek veltīta kolektīvajam darbam.…