Problēmsituācijas apraksts
Puisis, 7 gadi, mācās 1.klasē vispārizglītojošā skolā. Stundās nepiedalās, jo netiek līdzi mācību programmai. Neatpazīst, neatceras vairākus burtus, nemāk izlasīt zilbes, grūtības noteikt vārda pirmo un pēdējo skaņu. Matemātikā simbolu ar daudzumu sasaista 5 apjomā. Neizprot saskaitīšanas un atņemšanas būtību. Intelekta līmenis neatbilst 7 gadu vecumam.
Stundas laikā traucē citiem bērniem ar saviem komentāriem nevietā. Izdod visādas skaņas, lai pievērstu citu bērnu uzmanību. Ja viņam nokrīt pildspalva vai cits priekšmets, ilgi un demonstratīvi to paceļ. Ja sēž ar kādu no klasesbiedriem, nepārtraukti sarunājās ar viņu, var viņam kaut ko atņemt vai paslēpt. Uz skolotājas aizrādījumiem reaģē uz īsu brīdi un tad atkal turpina visādi pievērst sev uzmanību. Ja viņš sēž viens, tad visu stundu var nolikt galvu uz galda un tēlot, ka guļ. Sarunā ar skolotāju, speciālo pedagogu bieži atbild : „es nemāku”, „es nevaru”, „es nezinu”. Nav motivācijas mācīties. …