Mani secinājumi par automašīnu drošību
Man ir skaidrs, ka lai droši brauktu, ir nepieciešams labs auto, tādēļ, automašīnas izvēlē es ņemtu vērā ne tikai tās dizainu vai krāsu, bet arī ražotājfirmu, kas domājusi par braucēju drošību. Bet ar auto vien nepietiks, ir jābūt arī paša braukšanas prasmei un pieredzei. Labi braukt pašam vēl nebūt nenozīmē braukt droši. Labam un drošam autobraucējam ir jāmācās paredzēt situācijas attīstību.
Bieži autobraucēji paļaujas uz savu ilgo auto vadīšanas pieredzi, bet aizmirst, ka ceļu satiksmē piedalās arī citi dalībnieki, kuri var būt mazāk pieredzējuši, šaubās uz ceļa un var sagādāt pārsteigumus, par kādiem pat nedomājam. Lai droši iekļautos satiksmē un vadītu auto, ir jāpārzina apstāšanās laiks un iespējas. Apstāšanās ceļu veido reakcijas laikā nobrauktā attāluma un bremzēšanas ceļa summa. Reakcijas laiks ir laika moments, kad mēs ieraugām situāciju un ar savām darbībām reaģējam uz to, bet bremzēšanas ceļš savukārt ir ceļa posms, ko automašīna veic tad, kad bremzes jau ir nospiestas. Vienā sekundē automašīna, braucot ar ātrumu 50 km/h, nobrauc 14 metrus, bet pa šoseju braucot ar 100 km/h - 28 metrus. Tātad tik daudz metru mēs nobraucam mirklī, kad mums jāpieņem lēmums, kā pareizi rīkoties ekstremālā situācijā. No tā man ir skaidrs, ka ;sj;as dažās sekundēs var izšķirties gan autovadītāja, gan pasažieru, gan apkārtējo gājēju vai citu braucēju veselība un pat daudzreiz arī dz;ivība. Tādēļ jau ir tik svarīgi izvēlēties drošu auto, jo daudzos gadījumos glābstikai tas. Lielākoties ceļu satiksmes drošība tiek apdraudēta tieši pašu autovadītāju personīgo faktoru dēļ. Autovadītājs ir vājais posms. Daudzreiz nogurums vai veselības stāvoklis ir galvenais avārijas iemesls. Tādēļ pirms sēsties pie stūres, padomājiet, vai esat tam gatavs.
…