Dotajā pētnieciskajā rakstā tikai 8% respondentu atzina, ka ir autoritārā stila piekritēji, uzskatu, ka šis skaitlis neatspoguļo patieso situāciju. Minēšu dažus piemērus, kuri raksturo autoritāro stilu– kontrole izmantojot apbalvojumus un sodus, kļūdu un trūkumu akcentēšana, sacensība, visus jautājumus izlemj skolotājs, mērķus izvirza skolotājs, disciplīnas nodrošināšana pilnīgā skolotāja kontrolē (Balsosn, 1995). Uzskatu, ka līdz brīdim, kad Latvijā tiks realizēts Skola 2030 izvirzītais mācību modelis, lielākā daļa Latvijas skolotāju darbosies īstenojot autoritāro vadības stilu.
Attiecīgais zinātniskais raksts sniedz pamatojumu tam, ka, lai notiktu pilnvērtīga bērna personības attīstība, audzināšanas pasākuma procesā ir jāiesaistās gan ģimenei, gan skolai, gan sabiedrībai, ņemot vērā katra bērna individualitāti (jau esošo personību).
…