Savukārt atgriezeniskā saite ir formatīvās vērtēšanas sistēmas un procesa būtiska sastāvdaļa. Atgriezeniskā saite ir informācija par to, kā indivīdam sokas ceļā uz mērķi. Efektīva atgriezeniskā saite atsaucas uz mērķi, ir redzama un skaidra; iedarbīga; lietotājam draudzīga -specifiska un personiska; sniegta īstā laikā; nepārtraukta un saturīga (Wiggins, 2012). Tā palīdz skolēnam saprast, “ko es pašlaik zinu un protu darīt, ko es vēl gribu uzzināt un iemācīties darīt (mani mērķi), cik tuvu es esmu savam mērķim un kas man turpmāk ir jādara, lai to sasniegtu?” (Brookhart, 2008). Skolotājam vienmēr būtu jāuzdod jautājums pašam sev – vai viņa ielikts “divnieks” par to, ka skolēns nepiedalījās pasākumā, aizmirsa mājās burtnīcu vai neiesniedza laicīgi savu zimējumu, palīdzēs skolēnam saprast visu iepriekš minēto?
Ne velti arvien vairāk pētnieku un ekspertu visā pasaulē kritizē tradicionālo vērtēšanas sistēmu un aicina reformēt un pārorientēt to, izmantojot citas, efektīvākas, uz izaugsmes domāšanas attīstību fokusētas un uz skolēnu centrētas vērtēšanas metodes un paņēmienus.
Es esmu pārliecināta, un zinātniskajā literatūrā tas arī ir uzsvērts, ka efektīvas atgriezeniskās saites sniegšana ir viena no pamatprasmēm, kas skolotājiem jāapgūst un vienmēr jāuzlabo kā svarīgu formatīvās vērtēšanas sistēmas sastāvdaļu (Brookhart, 2008).
…