Pieprasījums ir patērētāju vēlme un iespējas iegādāties kādu preci par noteiktu cenu, noteiktā laikā, noteiktā vietā. Pieprasījuma daudzumu var ietekmēt ārpuscenu faktori, piemēram, krīzes, gaidāmās cenu izmaiņas un citi.
Paņemšu vienu preci, ar nosaukumu „MRB”, un pieņemsim, ka tā ir šokolāde sirds formā. Vesela šokolāde sirds formā veikalos ir retums, tāpēc ar formu viņa arī izcelsies.
...
Pieprasīto daudzumu var ietekmēt arī citi faktori, piemēram, gaidāmas cenu izmaiņas. Ja cilvēki zinās, ka ir gaidāma cenu samazināšanā, tie atliks preces iegādi līdz tam brīdim, kad cena samazināsies, un tādējādi pieprasītais daudzums pieaugs. Ja būs gaidāma cenu paaugstināšanā, tad cilvēki var dalīties, kas nopirks preci ar uzkrājumu, un tie kas atteiksies no dotās preces, bet pieprasītais daudzums tik un tā var pieaugt, jo būs pieprasījums.