Aristoteļa „Poētika” neapšaubāmi un pilnīgi skaidri ir veltīta mākslai. Māksla atveido objektīvi eksistējošo pasauli, nevis nepilnīgus ideju pasaules atspulgus. Kā rakstīja slavenais angļu speciālists PR jomā Sems Bleks: ”Public relations – tā ir māksla un zinātne harmonijas sasniegšanai caur attiecībām, balstītām uz patiesību un informētību.” Lasot šo darbu, meklejot asociācijas un sakarību starp Aristoteļa „Poētiku” un mūsdienu PR tās var atrast.
Sakot jau ar pirmo lapaspusi var atrast kopīgu. Aristotelis raksta – „Gluži tāpat ka daži mākslinieki daudz ko atdarina ar krāsām un formām — vieni ar savu meistarību, otri ar praksē iegūtām iemaņām, citi ar iedzimtām dotībām, — tas arī ir visās minētajās mākslās. Atdarinājums te notiek ar ritma, valodas un harmonijas palīdzību, proti, atsevišķi vai arī kopā. Atšķirība starp dažādām mākslas nozarēm atdarinājumam izlietoto līdzekļu ziņā”. Šos citātus var izskatīt no PR viedokļa sekojoši - PR speciālisti veido firmas vai kāda uznēmuma tēlu un imidžu izmanto dažādus paņēmienus – reklāma, pārdošanas menedžments, mārketings un sabiedriskās attiecības strādā vienoti un harmoniski. Mārketinga komunikācijas ir vadības process, ar kura palīdzību kompānija veido dialogu ar savām mērķa auditorijām. Integrētās Mārketinga Komunikācijas (IKM) ir mārketinga komunikāciju veids, veidojot vienotu veselumu, kurā ietilpst reklāma, sabiedriskās attiecības, pārdošanas veicināšana, attiecības ar darbiniekiem utt. Vienots, pareizi veidots un realizēts IMK pārkārto mārketinga komunikācijas, lai redzētu tās tādas, kādas tās redz patērētājs – informācijas plūsmu no viena avota.
…