Dažādu argumentu piemēri:
1) Acīmredzamā arguments – šis arguments noder tad, ja adresāts ir bijis aculiecinieks un var izmantot viņa atmiņu. Stāstītājs ar dažādām detaļām var palīdzēt veidot vizuālo ainu un tādā veidā pārliecināt adresātu. Var izmantot dažādus faktus, kas palīdz pārliecināt klausītāju.
2) Domāšanas arguments – šis arguments darbojas ar adresāta domāšanu. Runātājs sniedz kādu definīciju vai likumsakarību, bet adresāts it kā pats ar domāšanas palīdzību veido spriedumu.
3) Jūtu arguments – tas darbojas uz adresāta emocijām. Šis arguments norāda uz adresāta darbības sekām, un to var realizēt solījumu vai draudu veidā.
4) Morāli ētiskais arguments – runātājs cenšas adresātam izraisīt līdzpārdzīvojumu, bet, lai to panāktu, ir ļoti labi jāpārzina auditorijas ētiskie principi, citādi var izraisīt pretēju efektu un var iegūt klausītāju antipātijas.
5) “Trešās puses” arguments – lai cik bagāts arī nebūtu runātāja argumentu klāsts, kolektīva intelektuālās iespējas vienmēr būs bagātākas. “Trešā puse” vienmēr liksies objektīvāka, tā var būt kāda reāla vai nereāla persona, kolektīvs, arī priekšmets utt. Visbiežāk pārliecināšanā šo argumentu izmanto citēšanas veidā. Bet arī pret “trešo pusi” var izturēties divējādi:
- ticības arguments – atsauksme uz prominentu personību.
…