Tā kā šobrīt pieņemam cilvēkus tikai pēc iepriekšēja pieraksta , esmu novērojusi, ka laikapstākļi arī ietekmē ikdienas darbu. Saulainās un siltās dienās cilvēki neierodas uz iepriekš pierakstīto pakalpojumu. Tādā veidā , darbs tiek iekavēts – pirmkārt, citas personas netiek ātrāk, otrkārt, veidojās vēl garākas rindas, jo tas, kurs neieradās pierakstās atkārtoti.
Arī lietais un vējains laiks ietekmē apmeklētību, daudzi nokavē savu pierakstu un tādā veidā rodas citām personām ilgāks gaidīšanas un pieņemšanas laiks. Mēs kā darbinieki izjūtam spriedzi no klientiem un negatīvismu.
Kaut gan konkurence ir vairāk izteikta nevalstiskām organizacijām savā starpā, bet arī valsts iestādē tā ir manāma. Minēšu piemēru, ka katrai PMLP nodaiļai ir arī savi plāni un sasniedzamie mērķi, kurus jāīsteno noteiktā laika periodā. Tas nozīmē, ka lielākoties konkurence ir starp citām valsts iestādēm. Protams, arī katra nodaļa vēlas izdarīt vairāk un sevi parādīt no labākās puses. Konkurences rezultātā ir jūtama darbinieku vidū spriedze, kas atspoguļojas uz darba kvalitāti.
Galvenais ir nepretoties šiem vides faktoriem, pieņemt tos un sekot līdzi aktualitātēm.
Tā kā ārējos vides faktorus nav iespējams ietekmēt un to darbība notiks jebkurā gadījumā ir jāseko līdzi aktualitātēm, jāapgūst jaunas lietas, noteikti jāmācās un sevi jāpilnveido. Tādā veidā sev atvieglojot ikdienas darbu un ikdienu, kas ir svarīgs faktors jebkuros apstākļos.
…