A.Kamī eksistences absurds; Ž.Ž. Ruso, T. Hobsa un Dž. Loka sabiedriskā līguma teorijas; feminisma priekšstats par citu; I.Kanta kategoriskais imperatīvs.
Darbs izstrādāts 1. "Komunikācijas zinātnes" kursā "Komunikācijas ētika". Starpeksāmens. Izvērstas ("esejas") atbildes uz 6 jautājumiem: 1. Aprakstiet triju antīko morāles filozofu priekšstatus par laimi. Īsi komentējiet, kāpēc un kādā mērā tiem piekrītat vai nepiekrītat. ; 2. Īsi raksturojiet A. Kamī uzskatus par eksistences absurdu un tā pārvarēšanas iespējām. ; 3. Salīdziniet Ž.Ž. Ruso, T. Hobsa un Dž. Loka sabiedriskā līguma teorijas. Kādas ir to galvenās atšķirības? Kuram no domātājiem jūs sliektos piekrist? Kāpēc? ; 4. Lisa (Lūsa) Irigaraja ir teikusi: “Atšķirības starp dzimumiem ir mūsu laikmeta problēma; kaut gan tās varētu kļūt par mūsu glābiņu, ja mēs prastu par tām domāt.” Kā, Jūsuprāt, šis izteikums iekļaujas diferences feminisma priekšstatos par Citu? ; 5. Kā tiek formulēts I. Kanta kategoriskais imperatīvs? Kādi ir tā iespējamie alternatīvie formulējumi? Miniet situatīvu piemēru (izdomātu vai reālu situāciju), kad kategoriskais imperatīvs nosaka cilvēka rīcību. ; 6. Izlasiet I. Kanta tekstu "Par iedomātām tiesībām melot aiz cilvēkmīlestības" (pieejams pdf formātā literatūras sarakstā aiz kursa apraksta). Komentējiet to, argumentējot savus uzskatus.