Jebkura pedagoga pienākums ir ievērot mācību standarta principus un uzdevumus.
Standartā ir noteikti pamatizglītības programmu galvenie mērķi un uzdevumi, pamatizglītības obligātais saturs, izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi un kārtība, kā arī pamatizglītības mācību priekšmetu standarti - mācību priekšmetu galvenie mērķi un uzdevumi, mācību priekšmetu obligātais saturs, pamatprasības attiecībā uz mācību priekšmetu apguvi, mācību sasniegumu vērtēšanas formas un metodiskie paņēmieni
Standartā ir noteikti obligātie mācību priekšmeti, kuros tiek īstenots pamatizglītību programmu saturs, taču izglītības iestāde pamatizglītības programmas ietvaros var īstenot arī standartā neminētus mācību priekšmetus, nepārsniedzot Vispārējās izglītības likumā pamatizglītības programmām noteikto mācību stundu skaitu dienā un slodzi. Izglītības iestādes šādu mācību priekšmetu standartus izstrādā patstāvīgi un saskaņo tos ar Valsts izglītības satura centru.
Standartā noteiktās pamatprasības attiecībā uz mācību priekšmeta apguvi noteiktas atbilstoši optimālajam izglītojamo zināšanu un prasmju līmenim. Vērtēšana ir mācību procesa neatņemama sastāvdaļa. Mācību sasniegumu vērtēšanas formas - mutiskā;
rakstiskā; praktiskā; kombinētā. Mācību sasniegumu vērtēšana ir integrēta mācību procesa sastāvdaļa izglītojamā zināšanu, prasmju, attieksmju, kā arī mācību sasniegumu attīstības dinamikas noteikšanai. …