Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1.daļa. | PATĒRĒTĀJU UZVEŠANĀS TEORĒTISKIE PAMATI | 6 |
1.1. | Patērētāju tipoloģizācijas metodoloģiskie pamati | 6 |
1.2. | Patērētāju uzvešanās struktūra | 8 |
1.3. | Dažādas pieejas patēriľa pētīšanai | 10 |
1.4. | Tipoloģisko pētījumu apstākļi | 12 |
2.daļa. | METODOLOĢISKIE PAMATI UN PATĒRĒTĀJU PĀRLIECĪBAS APRĒĶINA METODIKA | 14 |
2.1. | Patēriľa funkcija dažādu teoriju un pieeju skatījumā | 14 |
2.2. | Patērētāju pārliecība divu metodiku gaismā | 16 |
2.3. | Patērētāju noskaľojuma indekss un tā aprēķina metodika | 26 |
2.4. | Pieejas specifika ekonomiskās dinamikas izpētei | 28 |
2.5. | Patērētāju uzvedības modelis, kurš iekļauts patērētāju noskaľojuma indeksa pamatā | 29 |
2.6. | Faktori, kuri nosaka patērētāju gaidas un iespaido izdevumus un krājumus | 31 |
2.7. | Patērētāju pārliecība un ekonomikas attīstības kopējās tendences | 33 |
3.daļa. | EKONOMISKĀS DINAMIKAS NOVĒRTĒJUMS ATTIECĪBĀ UZ KONKRĒTIEM OBJEKTIEM | 35 |
3.1. | Patērētāju noskaľojuma dinamika ASV | 35 |
3.2. | Patērētāju noskaľojuma dinamika Krievijā | 37 |
3.3. | Patērētāju pārliecības dinamikas analīze Latvijā | 46 |
3.4. | Patērētāju noskaľojuma indeksa dinamika un reģionālie aspekti | 51 |
3.5. | Patērētāju pārliecība un ekonomiskā situācija Latvijā pēc krīzes Krievijā | 55 |
4.daļa. | PATĒRĒTĀJU PĀRLIECĪBAS MĒRĪJUMI | 58 |
4.1. | Patērētāju noskaľojuma aprēķins un analīze Daugavpilī (pirmais pētījums) | 58 |
4.2. | Daugavpils patērētāju noskaľojuma indeksa dinamikas analīze | 66 |
4.3. | Latgales pilsētu iedzīvotāju patērētāju noskaľojuma indeksa mērīšana | 81 |
SECINĀJUMI | 91 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 93 | |
PIELIKUMI | 96 | |
VĀRDNĪCA | 113 |
SECINĀJUMI
Neskatoties uz IKP pieaugumu, Latvijai vēl tālu līdz attīstīto valstu dzīves līmenim. Patērētāju pārliecība Latvijā vēl ir ļoti zema salīdzinājumā ar ASV un līdzinās Krievijai. Brīžiem patērētāju pārliecība Krievijā krasi krītas, bet patērētāju pārliecība Latvijā paliek augstākā līmenī.
Patērētāju noskaľojuma indekss ļauj precīzāk raksturot patērētāju pārliecību un makroekonomisko situāciju valstī, kā arī palīdz atklāt kopumā ar citiem rādītājiem ekonomikas attīstības dinamiku. Patērētāju noskaľojuma indeksa galvenais noteikums ir regulāra mērījumu veikšana.
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem, var veikt secinājumus:
1. Tirgus ekonomika attīstās nevienmērīgi. Tajā ir lietišķās aktivitātes cikli, kuri iespaido IKP dinamiku un citus makroekonomiskos rādītājus, ko atspoguļo dažādi tirgus indikatori.
2. Ekonomiskās vides iekšējo un ārējo faktoru mijiedarbības rezultātā, pastāvīgi notiek naudas līdzekļu cirkulācija. Mājsaimniecību ienākumi un izdevumi spēlē lielu lomu šajā mijiedarbībā. Patērētāju pārliecība iespaido mājsaimniecību ilgtermiľa un īstermiľa izdevumus. Patērētāju noskaľojuma un patērētāju pārliecības indekss raksturo patērētāju noskaľojumu. Patērētāju noskaľojuma indeksa komponenti ir savā starpā korelatīvi, un kopumā kalpo kā ekonomiskās augšupejas tempu indikators.
3. ASV ekonomikā bija stabila patērētāju noskaľojuma pieauguma tendence. 2000. gada piecu mēnešu laikā šis rādītājs vidēji līdzinājās 110 punktiem. Bet 2001. gada šī tendence mainījās un pēc 2001. gada septembra patērētāju noskaľojuma indekss (CSI) būtiski samazinājās (81,8 punkti.).
2001. gadā patērētāju noskaľojuma indekss Krievijā ievērojami pieauga salīdzinājumā ar 2000. gadu. 2001. gada septembrī šis rādītājs sastādīja 95,5
punktus. Latvijā Krievijas krīzes momentā patērētāju pārliecības indekss mazinājās, mazinājās arī IKP pieauguma tempi Latvijā. Tas rāda, ka Latvijas un Krievijas ekonomikas noteiktā mērā ir saistītas savā starpā. Periodā no 1998. gada augusta līdz 1999. gada beigām Latvijas patērētāji bija vairāk optimistiski noskaľoti nekā Krievijā.…
Monogrāfijā “Patērētāju noskaņojums ekonomikā” tiek doti metodoloģiskie pamati un patērētāju pārliecības aprēķina metodika; tiek analizēta ekonomiskā dinamika attiecībā pret ASV, Krieviju un Latviju; tiek analizēta ekonomiskā situācija, Daugavpils, kā arī citu Latvijas pilsētu iedzīvotāju patērētāju noskaņojums un pārliecība, kur autori veica patērētāju pārliecības zinātniskos pētījumus. Pielikumos sniegti nozīmīgākie patērētāju noskaņojuma indeksa mērījumu rezultāti, savstarpējo sakaru aprēķini starp bezdarbu un ražošanas līmeni Daugavpilī. Šis darbs var tikt izmantots kā mācību līdzeklis pasniedzējiem, maģistrantiem, ekonomisko specialitāšu studentiem. Tas var būt noderīgs visiem, kurus interesē makroekonomiskās dinamikas jautājumi Latvijā. Vj
- Ārējās investīcijas, to formas un ārvalstu investoru aktivitātes Latvijā
- Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
- Patērētāju noskaņojums ekonomikā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Ārējās investīcijas, to formas un ārvalstu investoru aktivitātes Latvijā
Referāts augstskolai12
-
Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai65
Novērtēts! -
Investīciju klimats Polijā
Referāts augstskolai19
-
E-komercija
Konspekts augstskolai2
-
Biznesa eņģeļi un to attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai60