Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:432236
 
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 44 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Aннотация    6
  Ievads    8
1.  Avio industrija    10
1.1.  Avio industrijas vispārējs raksturojums    10
1.1.1.  Starptautiskā Gaisa transporta asociācija (IATA)    12
1.1.2.  Lidsabiedrību alianses    13
1.1.3.  Eiropas zemo izmaksu lidsabiedrību asociācija (ELFAA)    15
1.2.  Pasažieru pārvadājumi Latvijā    16
1.3.  Avio industrijas attīstības tendences Latvijā un pasaulē    23
2.  Zemo izmaksu lidsabiedrības avio industrijā    26
2.1.  Zemo izmaksu lidsabiedrību vispārējs raksturojums    26
2.1.1.  Zemo izmaksu lidsabiedrību attīstības vēsture    27
2.1.2.  Zemo izmaksu lidsabiedrību biznesa modelis    27
2.1.3.  Lielākās zemo izmaksu lidsabiedrības Eiropā un Latvijā    30
2.1.4.  Lielbritānija – lielākais zemo izmaksu lidsabiedrību tirgus Eiropā    36
2.2.  Zemo izmaksu lidsabiedrību darbība Latvijā    37
2.2.1.  Zemo izmaksu lidsabiedrību attīstības vēsture Latvijā    39
2.2.2.  Zemo izmaksu lidsabiedrību attīstības tendences Latvijas avio biznesā    44
2.3.  Klasiskās lidsabiedrības salīdzinājumā ar zemo izmaksu lidsabiedrībām    45
  Secinājumi    50
  Izmantotā literatūra    52
  Pielikumi    56
1.pielikums.  Anketa    57
2.pielikums.  airBaltic un Ryanair biļešu cenu salīdzinājums    61
3.pielikums.  ELFAA dalībnieku 2006. gada statistikas dati    62
Darba fragmentsAizvērt

Zemo izmaksu lidsabiedrības ir pievilcīgs ceļošanas piedāvājums tūristiem. Tās parasti nodrošina lidojumus no viena punkta uz otru. Zemo izmaksu lidsabiedrības izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti un atpūtnieki, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Latvijas aviācijas tirgus ir kļuvis interesants ne tikai ar klasiskajām lidsabiedrībām, bet arī ar zemo izmaksu lidsabiedrībām. Jau gandrīz trīs gadus Latvijas avio tirgū ir ienākušas un sekmīgi darbojas vairākas zemo izmaksu lidsabiedrības, kā Ryanair, easyJet, Norwegian Air Shuttle un Aer Lingus.
Diplomdarba tēma tika izvēlēta, balstoties uz iepriekš minēto lidsabiedrību ienākšanu Latvijā un to nozīmi Latvijas aviācijas pārvadātāju tirgū. Darba mērķis novērtēt zemo izmaksu lidsabiedrību lomu avio biznesā Latvijā un to attīstības tendences. Lai mērķis tiktu sasniegts, autore izvirzīja sekojošus uzdevumus:
raksturot avio industriju un ar to saistītās organizācijas;
izvērtēt pasažieru avio pārvadājumus Latvijā, salīdzinot statistikas datus ar iepriekšējiem gadiem;
raksturot zemo izmaksu lidsabiedrību attīstības vēsturi un biznesa modeli, kā arī lielākās zemo izmaksu lidsabiedrības Eiropā un Latvijā, salīdzināt to izaugsmi, balstoties uz pārvadāto pasažieru skaitu;
apkopot informāciju par zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā;
veikt klasisko un zemo izmaksu lidsabiedrību salīdzinājumu;
veikt pētījumu, izvērtējot esošu pasažieru lidojumu skaitu pa gadiem, izmantotās lidsabiedrības, faktorus pēc nozīmes lidojuma izvēlē, un apkopojot datus;
sniegt secinājumus un priekšlikumus.
Autore darba izstrādē apkopoja informāciju no dažādiem literatūras avotiem, izmantojot Starptautiskās lidotas Rīga datus, preses izdevumus, dažādu autoru grāmatas un interneta resursus. Diplomdarba pētījumiem tika izmantotas vairākas pētnieciskās metodes: anketēšana, statistiskā metode, novērojumi un meklēšana.
Lai raksturotu un izanalizētu zemo izmaksu lidsabiedrību darbību Eiropā un Latvijā, autore apkopoja statistikas datus pa gadiem katrai zemo izmaksu lidsabiedrībai, kas darbojas Latvijā. Tādējādi tika salīdzināta lidsabiedrību izaugsme, balstoties uz pārvadāto pasažieru skaitu, un sniegti secinājumi.
Autore darba nolūkā veica arī pētījumu, izmantojot anketēšanas metodi. Pētījumam tika izvirzīts mērķis noskaidrot avio transporta lomu pārvadājamo pasažieru vidū. Autore izstrādāja anketu, ar kuras palīdzību tika iegūti rezultāti. Anketa ietver 12 jautājumus saistībā ar avio transportu. Respondentu skaits – 88, no kuriem 66 bija sieviešu kārtas pārstāves dažādās vecuma grupās un pārējie vīrieši. Respondenti tika vākti no dažādām darbības sfērām. Tie bija pēdējo klašu skolēni un studenti, tūrisma un viesmīlības uzņēmumu un valsts iestāžu pārstāvji, kā arī uzņēmēji. Ar anketas palīdzību, autore noskaidroja, vai ir mainījies lidojumu skaits avio pasažierim no Latvijas un cik lielā mērā kopš zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanas Latvijā, kā arī tika noskaidrotas lidsabiedrības, kuras tiek visbiežāk izmantotas.
Apkopojot literatūru, veicot dokumentu, anketu analīzi, kā arī pētot zemo izmaksu lidsabiedrību darbību Latvijā, jāsecina, ka situācija Latvijas aviopārvadātāju tirgū ir strauji mainījusies. Kopš Latvija iestājās Eiropas Savienībā un tika izveidota atvērto debesu politika Latvijas aviācijas tirgū ir ienākušas jaunas lidsabiedrības – zemo izmaksu lidsabiedrības. Tās būtiski saasināja konkurenci un šobrīd nodrošina ļoti pievilcīgas biļešu cenas daudziem ceļotājiem, kuri pirms tam neizmantoja avio transportu tā dārdzības dēļ. Ienākot zemo izmaksu lidsabiedrībām Latvijā, gan airBaltic atklājot jaunus virzienus, pasažieru skaits ir palielinājies par 71%, savukārt lidojumu skaits pēdējos trijos gados palielinājies uz pusi.

Ceļošana iespējams, izmantojot avio transportu ir visnozīmīgākā transporta inovācija 20. gadsimtā. Avio transports dod iespēju pasažieriem īsākā laikā nokļūt izvēlētājā valstī, līdz ar to aug pieprasījums arī tālākiem galamērķiem. Ikviena pasaules daļa mūsdienās ir sasniedzama 24 stundu laikā. Lidsabiedrības piedāvā drošu, ērtu, uzticamu, bieži izmantojamu un relatīvi uz patērētāju orientētu produktu. Lidsabiedrības piesaista biznesa tūristus, kas novērtē tās ātrumu un ērtumu starp vairākiem lidojumiem, īpaši populāriem maršrutiem, kā arī brīvā laika tūristus, kurus iepriecina iespēja ierasties galamērķī ātri, neiztērējot daudz laika un naudas. Lidojuma biļešu cenas tiek piedāvātas lētākas, lai ātrāk sasniegtu galamērķi.
Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā populāras ir kļuvušas zemo izmaksu un bez papildus ērtībām lidsabiedrības. Plaši tiek izmantoti čartera lidojumi, kas atvieglo ceļojumu organizētāju darbu, organizējot pakešu ceļojumus. Ne reti čartera lidmašīnas jau pieder tūroperatoriem, kā Thomson Holidays. Tās piedāvā speciālu servisu, lidojums bez pārsēšanās. Lielākā daļa, kas izmanto avio pakalpojumus, ir biznesa vai atpūtas braucienu tūristi. Pirmajā gadījumā tūristi ceļo darba darīšanās un lidojuma biļeti apmaksā darba devējs. Biznesa tūristi parasti izvēlas regulāros reisus. Arī servisam, lidmašīnas un terminālu izkārtojumam jābūt atbilstoši viņu vajadzībām. Savukārt atpūtas braucienu tūristiem ir vairāk laika un tiem nav vajadzīgs ļoti augstas klases serviss. [1; 281. lpp] Līdz ar to var teikt, ka avio industrijā gaisa satiksme tiek iedalīta vairākās grupās: regulārie reisi un čarterlidojumi. Regulārie reisi iet pēc noteikta saraksta gan iekšzemē, gan starptautiski. Savukārt čarterlidojumiem nav saraksta; to sēdvietas lidmašīnā kontrolē, pārdod tūroperatori saviem klientiem, tūristiem.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties