Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Zemnieku saimniecības "Pūpoli" darbības paplašināšana-
Zemnieku saimniecības "Pūpoli" darbības paplašināšana
Diplomdarbs50 Ekonomika, Lauksaimniecība, mežsaimniecība, Uzņēmējdarbība
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 8 | |
1. | Uzņēmuma darbības paplašināšanas teorētiskie aspekti | 11 |
1.1. | Uzņēmējdarbības plāna vispārīgs raksturojums | 11 |
1.2. | Uzņēmējdarbības plāna funkcijas | 12 |
1.3. | Uzņēmējdarbības plāna izstrādāšanas nosacījumi | 13 |
1.3.1. | Plāna izstrādāšanas secība | 14 |
1.4. | Uzņēmuma mērķi | 15 |
1.5. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra | 15 |
1.6. | Mārketings un tirgus izpēte | 16 |
1.7. | Konkurence | 17 |
1.7.1. | Konkurences vide un cena | 18 |
1.8. | Investīciju būtība un to nozīme uzņēmējdarbībā | 19 |
1.9. | Risks un tā avoti | 20 |
1.10. | Ražošanas izmaksu iedalījums | 21 |
1.11. | Pieprasījums | 23 |
1.12. | Piedāvājums | 24 |
1.13. | Cenas noteikšana un nozīme | 24 |
1.13.1. | Ārpuscenas faktori | 25 |
1.14. | Finansu plāna izstrāde | 26 |
1.15. | Naudas plūsmas plāns | 27 |
1.16. | Peļņas vai zaudējuma plāns | 28 |
1.17. | Pamatlīdzekļu nolietojums uzņēmuma ienākuma nodokļu vajadzībām | 29 |
2. | Lauku tūrisma attīstīšanas plāns uzņēmumā | 33 |
2.1. | „Zemnieku saimniecības „Pūpoli” ” apraksts | 33 |
2.2. | Uzņēmuma darbības paplašināšana | 34 |
2.2.1. | Projekta mērķis un uzdevumi | 35 |
2.3. | Uzņēmuma vadīšanas un organizēšanas plāns | 36 |
2.4. | Latvijas tūrisma nozares attīstības rādītāji | 37 |
2.5. | Tūrismu reglamentējošie normatīvie akti | 38 |
2.6. | Ūdenssaimniecības un tūrisma interešu attīstība | 39 |
2.7. | Latvijas Republikas likumdošana | 40 |
2.8. | Konkurentu apskats | 41 |
2.9. | Potenciālā klienta apraksts | 42 |
2.10. | Dīķsaimniecība Latvijā | 43 |
2.11. | Karpa | 44 |
2.12. | Līnis | 45 |
2.13. | Zivju barības bāze | 45 |
2.14. | Dīķa ierīkošanas tehniskais apraksts | 47 |
2.15. | Eiropas Savienības atbalsta finansējuma iegūšana | 48 |
2.15.1. | Atbalsta saņemšanas nosacījumi | 50 |
2.16. | Riksi un draudi | 51 |
2.17. | Uzņēmuma mārketinga aktivitātes | 51 |
2.18. | Pakalpojuma izcenojumi | 53 |
2.19. | Projekta investīcijas un finansēšana | 53 |
2.20. | Finansu aprēķini | 55 |
NOBEIGUMS | 63 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 65 | |
PIELIKUMI | 68 |
NOBEIGUMS.
Uzņēmuma darbības rezultāti lielā mērā ir atkarīgi no tā, kā vadība paredz tā attīstību un plāno darbību. Uzņēmējdarbības plāns ir ļoti laba iespēja pārbaudīt un analizēt idejas dzīvotspēju. Rakstot bakalaura darbu, man bija iespēja plānot nepieciešamās darbības, lai ideju realizētu, noskaidrot nepieciešamos resursus, veikt finansu aprēķinus, attīstīt un pilnveidot ideju, nonākto pie gala secinājumu vai šo ideju ir vērts realizēt. Šis darbs sniedz labu bāzi nākotnes uzņēmējdarbības ideju analīzei un vērtēšanai, kas paredzētu uzņēmējdarbības attīstīšanu, pilnveidošanu vai paplašināšanu.
Daba uzdevuma mērķis izvirzīts – uzņēmējdarbības plāna izveidošana un secināšana, vai to vajadzētu realizēt. Rakstot darbu tika apskatīt teorētiskā bāze jaunas idejas attīstīšanai uzņēmumā. Analizēta tūrisma nozares tirgus vide, likumdošana, konkurenti, klienti. Plānota uzņēmuma turpmākā organizatoriskā struktūra, mārketinga pasākumi, ieguldījumi, nepieciešamie izdevumi, Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējuma piesaistīšana, prognozēti ieņēmumi, finansu rādītāji. Rakstot darbu, tika apskatīta un attīstīta tikai zivju audzēšanas plāns, lauku tūrisma pilnveidošanai esošā uzņēmumā, nošķirti no pastāvošās uzņēmējdarbības, tādēļ darbs atspoguļo tikai šīs idejas tirgus izpēti, finanšu datus.
Mārketinga analīze ļāva secināt, ka tūrisma nozarē ļoti labvēlīga vide ir dažādiem reklāmas pasākumiem, interneta vide paver plašas iespējas reklāmas izvietošanai bez maksas. Aktīviem uzņēmējiem plašas iespējas iesaistīties dažādās organizācijās, kas izveidotas, lai izglītotu un veicinātu uzņēmēju aktivitāti. Mērķa tirgus analīze ļauj secināt, ka uzņēmumiem, kas piedāvā makšķerēšanas pakalpojumus privātos zivju dīķos, jārēķinās ar salīdzinoši mazu potenciālo klientu skaitu, jo tūrisma nozarē makšķerēšana ir nišas tirgus. Lai piesaistītu potenciālo klientus, uzņēmējam savs pakalpojums jārada unikāls ar savu īpašo „odziņu”. Darbā apskatītā uzņēmuma īpašnieki plāno pievērst klientu uzmanību ar intīmu atmosfēru, draudzīgu attieksmi, augstu servisa līmeni.
Saimniecības vadītājiem jārēķinās ar dažādiem riskiem- vides, finanšu, ekonomiskiem un citiem. Tādēļ tie darbā riksi tiek apskatīti, lai ar tiem varētu rēķināties un no tiem izbēgt. Ja uzņēmums grib gūt panākumus, katru dienu ir jāriskē, bet pats lielākais risks ir neriskēt.
Apzinoties mērķi un tā sasniegšanas ceļu, uzņēmējiem laukos neatsveramu finansiālo atbalstu var sniegt Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums, īstenojot aktivitātes, kas paredz uzņēmējdarbības attīstīšanu. Bakalaura darbā apskatītais uzņēmējdarbības plāns neguva cerēto atbalstu, jo apjomīgākās investīcijas- izmaksas neatbilda izdevumiem, kurus līdzfinansē struktūrfonds. Kas idejas attīstīšanas sākumposmā nebija plānots un prasīja lielākas pašu investīcijas kā bija plānots. Kopējais finansējuma apjoms no ilgtermiņa ieguldījumu struktūrā ir 10%. Šobrīd pieļaujama iespēja, ka ar esošajiem finansu rādītājiem struktūrfondu finansējums netiks piešķirts, kas prasīs papildus 636, 87 Ls ieguldīt pašu līdzekļus. Lai atbalsta finansējumu saņemtu otrā gadā nepieciešams uzrādīt nelielu peļņu, kas liecina par uzņēmuma izaugsmi un projekta lietderīgumu. Prasmīgi organizējot darbu, makšķerēšanas tūristiem iespējams piedāvāt iegādāties, saimniecībā izaudzēto produkciju, tādā veidā palielinot uzņēmuma blakus pamatnodarbošanās ienākumus.
Konsultējoties ar speciālistiem un analizējot speciālo literatūru, saimniecībā izlemts uzturēt un audzēt divas zivju sugas - karpas un līņus, kas ir vislabāk piemērotas Latvijas laika apstākļiem. Saimniekošanas veida analīze ļauj secināt, ka zivsaimniecība nav grūts saimniekošanas veids. Aktīvais laiks, kad zivis jābaro ir apmēram pieci līdz seši mēneši gadā, ziemā jārūpējas par skābekļa apmaiņu. Daļu barības iespējams iegūt no pārējā saimniecībā izaudzētiem augiem vai produktu atlikumiem, līdz ar to izmaksas nav tik lielas.
…
Bakalaura darba tēma: Zemnieku saimniecības „Pūpoli” darbības paplašināšana Darba apjoms: 67 lpp., 12 tabulas, 5 attēli, 4 formulas, 32 izmantotās literatūras vienības, pievienoti 10 pielikumi Darba mērķis: izveidot uzņēmējdarbības plānu, kurš uzskatāmi ļautu secināt, vai darbības paplašināšanas ideja būs dzīvotspējīga un, vai projekts ir jārealizē. Darba uzdevumi: 1. Teorētiskās bāzes izpēte; 2. Uzņēmuma darbības apraksts; 3. Saimnieciskās darbības dažādošanas idejas izklāstīšana; 4. Uzņēmējdarbības vides izpēte, tūrisma rādītāju analīze, nozari regulējošās likumdošanas apskats; 5. Nozares un saimniekošanas specifikas izpēte; 6. Konkurentu un potenciālo klientu apraksts; 7. Mārketinga plāna izstrāde; 8. Finansējuma piesaistīšana; 9. Projekta finanšu datu analīze. Darbs sastāv no divām daļām. Pētījumu daļa – „Uzņēmuma darbības paplašināšanas teorētiskie aspekti” – un aprēķinu daļa – „Lauku tūrisma attīstīšanas plāns uzņēmumā”.
- AS "Ventspils tirdzniecības osta" darbības pilnveidošana
- Nodokļu politika Latvijā, tās darbības efektivitāte un analīze
-
Zemnieku saimniecības "Pūpoli" darbības paplašināšana
Diplomdarbs50 Ekonomika, Lauksaimniecība, mežsaimniecība, Uzņēmējdarbība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Saimnieciskās darbības un nodokļu uzskaite un plānošana lauku tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai85
-
Saimnieciskās darbības analīze SIA "XYZ"
Diplomdarbs augstskolai60
-
Zemnieku saimniecības "Mauriņi" saimnieciskās darbības analīze un attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai67
-
Darbības nepārtrauktības plāna ieviešana uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai70
-
Uzņēmuma SIA "L" finanšu darbības analīze un pilnveidošanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai82