Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:429013
 
Vērtējums:
Publicēts: 14.03.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 50 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  Vizualizēšana kā mācību procesa sastāvdaļa    8
1.1.  Fizikas izglītības mērķi un uzdevumi pamatskolā    8
1.2.  Uztveres un sensoro sistēmu īss raksturojums    10
2.  Vizualizēšanas kā mācību metodes raksturojums    13
2.1.  Pamatprasības uzskates izmantošanā    16
2.2.  Metodiskie paņēmieni vizualizēšanas prasmju attīstībai    17
2.1.1.  Domu karte    17
2.1.2.  Grafiskie informācijas organizēšanas paņēmieni    20
2.1.3.  Prezentācijas    23
2.1.4.  Plakāti    26
2.1.5.  Zīmējumu pielietojums mācību procesā    27
3.  Rekomendācijas un piemēri vizualizēsanas prasmju attīstībai    29
3.1.  Domu kartes izmantošanas piemēri    29
3.2.  Jēdzienu kartes piemēri    33
3.3.  Jautājumu – atbilžu tabulas piemēri    35
3.4.  Vizualizēšanas prasmes attīstīšana uzdevumos    39
3.5.  Uzdevumi pārbaudes darbam un to vērtēšanas kritēriji    43
4.  Pētījuma gaita un rezultāti    48
4.1.  Pētījuma norise un raksturojums    48
4.2.  Pētījuma gaitas apraksts    48
4.3.  Datu ieguve, apstrāde un analīze    50
4.3.1.  Skolēnu dominējošo uztveres tipu pētījums    50
4.3.2.  Mācību literatūras pētījums    51
4.3.3.  Pedagoģiska eksperimenta rezultāti    54
  Secinājumi    59
  Literatūras saraksts    60
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi:
1. Gan filozofi, gan psihologi, gan pedagogi uzskata vizualizēšanu par svarīgu sastāvdaļu skolēna attīstībā, darbībā. Tas ir viens no aspektiem, ar ko saskaras cilvēks visos savas dzīves posmos.
2. Literatūras avotos nav daudz informācijas par vizualizēšanu un par vizualizēšanas iemaņu attīstību.
3. Vairākums uzdevumu, kas iekļauti fizikas darba burtnīcās un mācību grāmatās ļauj attīstīt vizualizēšanas prasmi pirmajā – reproduktīvajā līmenī – 82%. Otrā līmeņa vizualizēšanas iemaņu attīstīšanas uzdevumu ir ļoti, maz – tikai 18%. Lai attīstītu vizualizēšanas prasmes trešajā – radošajā līmenī, ir nepieciešams patstāvīgi sastādīt uzdevumus vai meklēt tos papildus literatūrā.
4. Prasmi vizualizēt uzdevumu, tātad pilnībā to izprast, var izkopt kā jebkuru citu iemaņu. Dažiem bērniem tas notiek samērā ātri, dažiem – lēnāk, bet ar laiku katram bērnam izstrādājas vizualizēšanas iemaņas.
5. Lai skolēni varētu izkopt vizualizēšanas iemaņas uzdevuma izpildē, no skolēniem tiek prasīts patstāvīgs un nepārtraukts darbs, sākot no pašiem vienkāršākajiem uzdevumiem (reproduktīvais līmenis) līdz sarežģītākajiem uzdevumiem (radošās darbības līmenis).
6. Jā mērķtiecīgi attīstīt vizualizācijas prasmes, tad var panākt to, ka skolēni labāk un ātrāk apgūst jauno vielu. Tā kā attīstīta un izveidota vizualizācijas prasme ļauj brīvi pāriet no viena informācijas sniegšanas veida uz otru, tas saīsina ceļu pie izvirzītā uzdevuma izpratnes un risināšanas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1359824
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties