Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:801050
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 44 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    6
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    9
1.  Vērtēšanas process vēsturiskā un mūsdienīgā skatījumā    9
1.1.  Vēsturiskais aspekts    11
1.2.  Pedagoģiskais aspekts    13
1.3.  Psiholoģiskais un filozofiskais aspekts    15
2.  Pašnovērtējums mācību procesā    17
3.  Vērtēšanas veidi sporta stundās    20
4.  Mācību sasniegumu vērtēšanas nozīme, kritēriji, pamatprincipi un kārtība    24
4.1.  Mācību sasniegumu vērtēšanas nozīme    24
4.2.  Mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriji    25
4.3.  Izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi un kārtība    27
5.  Atzīme, tās funkcijas plusi un mīnusi    32
6.  Pusaudžu vecumīpatnību vispārīgs raksturojums    35
II.  EMPĪRISKĀ DAĻA    38
1.  Pētnieciskā darba organizācijas apraksts    38
2.  Iegūto datu interpretācija un analīze    40
2.1.  Skolēnu anketu datu apstrāde un interpretācija    40
2.2.  Skolotāju anketu datu apstrāde un interpretācija    47
2.3.  Pārrunās ar skolēniem iegūtie rezultāti    51
2.4.  Pašnovērtējuma kartiņu rezultāti un to interpretācija    52
  Secinājumi    54
  Izmantotās literatūras saraksts    56
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Maģistra darba izstrādes gaitā un analīzes rezultātā tika secināts:
1. Vērtēšana radās jau skolu pirmsākumos un laikā gaitā ir mainījušies vērtēšanas priekšnoteikumi, kam par iemeslu ir paņēmienu meklēšana objektīvākai un racionālākai skolēnu novērtēšanai.7-9.klases skolēni spēj veikt savas darbības pašnovērtējumu. Vērtēšana ir svarīga ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem, mācību metožu pārbaudei, skolēnu zināšanu līmeņa noteikšanai un vecāku informēšanai par skolēnu sasniegumiem. Viena no vērtēšanas procesa sastāvdaļām ir pašnovērtējums, kas ļauj skolēniem pašiem novērtēt savas prasmes un iemaņas un kļūt par aktīviem vērtēšanas procesa dalībniekiem. Viens no veidiem, kā skolēnus iesaistīt vērtēšanas procesā ir pašnovērtējuma kartiņu izmantošana, kurā ir iekļauti, attiecīgās mācību vielas apguves kritēriji un skolēnu izvirzītie kritēriji.
2. Anketējot skolēnus un skolotājus secināju, ka atzīmei ir liela nozīme mācību procesā. Skolēniem, kā arī skolotājiem tā palīdz noteikt zināšanu līmeni noteiktos mācību priekšmetos. Skolotāji ar atzīmju palīdzību informē vecākus par skolēnu sasniegumiem mācībās, kā arī pārbauda izvēlēto mācību metožu efektivitāti.
3. Pētījuma gaitā tika izveidotas un aprobētas praksē skolēnu pašnovērtējuma kartiņas. Aprobējot praksē pašnovērtējuma kartiņas tika secināts, ka, lai mācību procesā efektīvāk varētu izmantot pašnovērtējuma kartiņas, to kritērijiem ir jābūt skaidri saprotamiem visu vecuma grupu skolēniem. Pašnovērtējuma kartiņas ir palīglīdzeklis skolotājam, objektīva vērtējuma izlikšanai skolēnam.
4. Iegūto datu analīze
4.1. Veicot pētījumu, anketējot skolēnus, un apstrādājot iegūtos rezultātus tika secināts, ka:
4.1.1. 49% skolēnu uzskata, ka atzīmes galvenokārt nosaka, zināšanu līmeni dažādos mācību priekšmetos;
4.1.2. 62% skolēnu uzskata, ka atzīmēm mācību procesā ir jābūt;
4.1.3. Pēc atzīmes saņemšanas 51% skolēnu pārdomā, kas un kā bija jādara savādāk, veic sava darba pašnovērtējumu;
4.1.4. ja skolēniem būtu iespēja novērtēt savas prasmes un iemaņas 52% skolēnu to labprāt darītu. Kā arī palīdzētu skolotājiem izvirzīt vērtēšanas kritērijus.
1.2 Analizējot skolotāju anketas, tika secināts:
1.2.1 Visbiežāk, vingrošanas stundās skolotāji izmanto tādus vērtēšanas paņēmienus, kā kriteriālā vērtēšana, un vērtēšana pēc punktu sistēmas, kas ir noteikta valsts pamatizglītības standartā;
1.2.2 Skolotāji dod skolēniem iespēju savas prasmes vai iemaņas novērtēt verbālā formā;
1.2.3 Pēc skolotāju domām efektīvākās vērtēšanas metodes ir:
a. Punktu sistēma;
b. Sīki izstrādāta vērtēšanas sistēma, ar vērtēšanas kritērijiem, kas būtu piemērota skolēniem ar dažādām psiholoģiskām, fizioloģiskām un fiziskām attīstības īpatnībām.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −44,17 €
Materiālu komplekts Nr. 1313640
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties