Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Viesu nama "Kurši" stratēģiskās attīstības perspektīvas-
Viesu nama "Kurši" stratēģiskās attīstības perspektīvas
Bezmaksas!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Аннотация | 4 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Stratēģiju teorētiskais raksturojums | 8 |
2. | Viesu nama „Kurši” darbības analīze | 14 |
2.1. | Vispārēja informācija par pētāmo uzņēmumu | 14 |
2.2. | Viesu nama saimnieciskās darbības analīze | 15 |
2.3. | Viesu nama „Kurši” mārketinga darbības analīze | 20 |
2.4. | Viesu nama „Kurši” konkurētspējas analīze | 23 |
2.5. | Kvalitātes un sertifikācijas nozīme | 30 |
3. | Tūrisma vides novērtējums | 32 |
3.1. | Tūrisma attīstības tendenču raksturojums | 32 |
3.2. | M.Portera modelis | 34 |
4. | Viesu nama „Kurši” stratēģiskās attīstības perspektīvu izstrāde | 37 |
4.1. | SWOT analīzē noteiktās stratēģijas | 37 |
4.2. | Uzņēmuma biznesa stratēģijas | 40 |
4.2.1. | Korporatīvā līmeņa stratēģija | 40 |
4.2.2. | Biznesa līmeņa stratēģija | 45 |
4.2.3. | Funkcionālā līmeņa stratēģija | 47 |
4.2.4. | Funkcionālā līmeņa stratēģija saistība ar biznesa līmeņa stratēģiju | 51 |
Secinājumi un priekšlikumi | 55 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 58 |
Latvija kā jaunā Eiropas Savienības dalībvalsts ir radījusi arī paaugstinātu tūristu interesi. Ekonomikas ministrija uzskata, ka tūrisma politikas plānošana pēdējā gada laikā bijusi precīzi plānota un secīgi realizēta - par to liecina straujais ārvalstu tūristu pieplūdums. Latvija līdz šim nav piedzīvojusi tādu viesnīcu noslogojumu, kad brīvas vietas atrodamas tikai vēlā rudenī. Kopumā 2005.gads Latvijas tūrisma nozarē uzskatāms par lūzuma jeb atdzīvināšanas gadu. Latvijas tūrisma pamatnostādnēs definēta nozares tuvākā nākotne - tuvāko 4 gadu laikā uzņemt 8 – 10 milj. tūristu gadā.
Ievērojama finansējuma paplašināšana plānota arī turpmākajos gados. Pēc ekonomikas ministrijas aprēķiniem, šai nozarei 2006.gadā būtu nepieciešami Ls 2,08 milj., 2007.gadā - Ls 3,12 milj., 2008.gadā - Ls 5,31 milj., 2009. gadā - Ls 7,97 milj. Atbildīgās amatpersonas naudas tērēšanu ieskicē tikai galvenajos virzienos (tie ir tūrisma informācijas telpas izstrāde, ceļa zīmju sistēmas tālāka attīstība, mārketinga aktivitātes, starptautiskās sadarbības projekti u. tml.).
Tūrisms tiek uzskatīts par vienu no perspektīvākajām Latvijas tautsaimniecības nozarēm, kas var būtiski papildināt valsts budžetu, savukārt uzņēmējiem paveras plašs darbības lauks.
Kari, nemieri un dabas katastrofas tūristu plūsmas virza mazāk zināmu un mierīgāku pasaules reģionu virzienā, savukārt ekonomiskā stagnācija liek meklēt lētākas ceļošanas vietas. Turklāt cilvēki aizvien vairāk ceļo individuāli, izmantojot mazas viesnīcas un lauku mājas, mazāk apmetoties lielpilsētu pieczvaigžņu viesnīcās.
11.septembra traģēdija Amerikā, pēdējos gados gandrīz nepārtrauktā karadarbība Tuvajos Austrumos un nemieri citur pasaulē daudzviet tūrismam un ar to saistītajām nozarēm sagādāja milzu zaudējumus, tūkstošiem firmu novedot ne tikai līdz ievērojamam ienākumu sarukumam, bet arī bankrotam. Taču kopumā gan Eiropā, gan visā pasaulē tūrisms ir viena no populārākajām un visstraujāk augošajām nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Saskaņā ar Pasaules Tūrisma organizācijas (PTO) statistikas datiem, tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots ar nozīmīgu darbavietu, skaitu, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors. Tūrisms un ar to saistītās nozares veido 10,4% no pasaules IKP, ar 200 milj. nodarbināto un gandrīz 700 milj. starptautisko tūristu katru gadu. …
Diplomdarba mērķis: Izstrādāt viesu nama „Kurši” stratēģiskās attīstības perspektīvas. Mērķa izpildei izvirzītie darba uzdevumi: 1) Raksturot stratēģiju teorētiskās nostādnes; 2) Izpētīt un raksturot viesu nama „Kurši” saimniecisko, mārketinga un finansiālo darbību; 3) Izpētīt nozares vidi un viesu nama “Kurši” konkurentu piedāvājumus; 4) Izstrādāt viesu nama „Kurši” stratēģiskās attīstības perspektīvas. Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi, pielietotas ekonomiskās analīzes un izpētes metodes, SWOT analīze, M.Portera modelis. Diplomdarba izstrādē izmantota zinātniskā literatūra, periodika, uzņēmuma nepublicētā informācija un interneta resursi. Pētījumu periods – trīs gadi (2003.-2006.gads), kas pēc autores domām visprecīzāk iezīmē raksturīgās tendences viesnīcu pakalpojumu biznesā Latvijā. Diplomdarbā veikta viesu nama „Kurši” stratēģiskās attīstības perspektīvu noteikšana, kas, pēc autores domām, aktuāla, izvērtējot pašreizējo situāciju tūrisma tirgū Latvijā un viesu nama „Kurši”, kas ir viena no Latvijā lielākā koncerna „Augstceltne” darbības nozarēm. Diplomdarbam ir praktiska nozīme, jo tajā noteiktā attīstības stratēģija izmantojama viesu nama „Kurši” attīstībā.
Pielikumu nav.
- Latvijas mazo ostu jahtu tūrisma attīstības iespējas
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
- Viesu nama "Kurši" stratēģiskās attīstības perspektīvas
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Diplomdarbs augstskolai68
-
Latvijas mazo ostu jahtu tūrisma attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai52
-
SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai75
-
Saplūšanas un pārņemšanas process kā kompāniju stratēģiskās attīstības variants un tā efektivitātes novērtēšana
Diplomdarbs augstskolai89
-
Sporta kluba attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai55
