Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Viesu mājas izveide Sidrabenes pagastā-
Viesu mājas izveide Sidrabenes pagastā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācijas | 4 | |
Atslēgas vārdi | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Tūrisma situācija pasaulē | 9 |
1.1. | Lielākie ieguvēji – lauku viesu mājas | 10 |
1.2. | Tūristus piesaista jebkurš tūrisma objekts | 11 |
1.3. | Situācija Eiropā un Latvijā | 12 |
1.4. | Lauku tūrisms - redzamākais Latvijas tūrisma produkts | 15 |
1.4.1. | Naktsmītņu skaita sadalījums pa Latvijas rajoniem 2008.gadā | 16 |
1.4.2. | Naktsmītņu piedāvājums Latvijā | 16 |
1.4.3. | Naktsmītņu piedāvājums Jelgavas rajonā | 17 |
1.5. | Anketa | 18 |
1.6. | Secinājumi | 23 |
2. | Mārketinga analīze | 24 |
2.1. | Nozares izpēte un tirgus analīze | 24 |
2.2. | Tūrisma produkta attīstība | 25 |
2.3. | Ko izvēlas klients | 26 |
2.4. | Servisa kvalitātes vadība | 28 |
2.5. | Konkurenti | 29 |
2.6. | Atpūtas kompleksa SVID analīze | 33 |
2.7. | Riska tabula | 34 |
2.8. | Lauku tūrisma uzņēmēji Latvijā | 36 |
2.9. | Secinājumi | 36 |
3. | Biznesa plāna izstrādes koncepcija | 38 |
3.1. | Ievads | 38 |
3.2. | Kopsavilkums | 39 |
3.3. | Uzņēmuma rekvizīti | 40 |
3.4. | Uzņēmuma vispārējs apraksts | 41 |
3.5. | Misijas formulējums | 42 |
3.6. | Stratēģiskais process | 43 |
3.6.1. | Klientu serviss | 45 |
3.7. | Uzņēmuma atrašanās vieta | 46 |
3.8. | Viesu mājas atmosfēra | 46 |
3.9. | Vadība un darbaspēks | 47 |
3.9.1. | Dati par viesu mājas „Atpūta” darbiniekiem | 49 |
3.10. | Uzņēmuma pakalpojumu raksturojums | 50 |
3.10.1. | Atpūtas nama SIA „Atpūta” sniegto pakalpojumu kvalitāte | 52 |
3.11. | Secinājumi | 53 |
4. | Finanses | 54 |
4.1. | Viesu māja izdevumi | 54 |
4.2. | Darba samaksa | 55 |
4.2.1. | Uzņēmuma Neto darba samaksas aprēķina piemērs | 56 |
4.3. | Pamatlīdzekļu nolietojums | 57 |
4.4. | Kredīta atmaksas (dzēšanas grafiks) | 58 |
4.4.1. | Kredīta atmaksas (dzēšanas grafiks) pa gadiem | 59 |
4.5. | Administratīvie izdevumi | 62 |
4.6. | Ekspluatācijas izdevumi | 63 |
4.7. | SIA „Atpūta” izmaksu plāns pirmajam gadam | 64 |
4.8. | Projekta ienākumi | 65 |
4.9. | Kopējie ienākumi | 68 |
4.10. | Ienākumu prognoze | 69 |
4.11. | Peļņas plāns | 70 |
4.12. | Finanšu plāns | 71 |
4.13. | Secinājumi | 72 |
4.14. | Priekšlikumi | 73 |
Izmantotā literatūra | 75 | |
Pielikumi | 77 |
4.13.Secinājumi.
Pēc šīs nodaļas autore secina , ka pirmajos gados peļņa būs maza. Lai attīstītu Lauku tūrismu , to vajag popularizēt. Un vislabākais veids kā popularizēt ir draugu stāsti viens otram. Tā reklāma ir viss efektīvāka. Kā arī atpūtas kompleksa misijai vairāk jāataino klientu vajadzības, nekā piedāvāto produktu īpašības, kā arī tai jābūt attiecinātai uz darbību viesu namā. Nepieciešams visiem darbiniekiem darīt zināmu misijas formulējumu, kā arī mērķus, kuri jāveic, lai darbotos viesu nama filozofija. Atpūtas kompleksam jāpiedāvā daudzveidīgi produkti un pakalpojumi – tā lai tas būtu apmeklēts visu gadu nevis tikai vasaras sezonā, turklāt jāpiedāvā nepieciešamais serviss, atbilstoši sezonai. Atpūtas kompleksam ir jāapzinās, cik izdevīgi ir nodibināt abpusēji izdevīgas attiecības ar klientu un ka saglabāts klients ir vērtīgāks par jaunu, kā arī jāpanāk, lai klients saprot to, ka vērtīgāk ir turpināt attiecības nekā meklēt jaunas.
Jāapzinās, ka klienti arī paši seko līdzi jaunākajam tūrisma pasaulē, arī atpūtas kompleksam ir jāpalīdz klientiem apzināt jauno, ienākošo biznesa vidē, jo izglītoti klienti biznesu var padarīt vēl konkurētspējīgāku. Atpūtas kompleksam ir jāizstrādā shēma, lai identificētu patieso klientu ienesīgumu un, lai to veiktu, ir jāapzina slēptās izmaksas atsevišķu viesu nama klientu apkalpošanas izmaksas.
Secinājumu kopsavilkums
- krīze vairāk vai mazāk ietekmē visas valstis un 2009. gada rezultāti kopumā bija sliktāki, nekā tika gaidīts;
- pieaug vietējā tirgus nozīme, ārvalstu tirgi samazinās;
- laicīgi veikti mārketinga pasākumi 2009. gada sākumā nodrošināja labākus panākumus lauku tūrisma uzņēmējiem, nekā pasīva nogaidīšana;
- pieaug „pēdējā brīža” pasūtījuma tendence – rezervācijas tiek veiktas īsi pirms brīvdienām;
- īsāks uzturēšanās laiks, mazāk naudas tērē uz vietas, izvēlas mazāk maksas pakalpojumus;
- pamata pakalpojumi (naktsmītne un ēdināšana) par kvalitātei atbilstošu, konkurētspējīgu cenu ir lauku tūrisma uzņēmuma veiksmes formula patreizējā situācijā. [30]
4.14. Priekšlikumi.
Lai uzņēmums veiksmīgi darbotos Latvijas tirgū, pēc autores domām ir vajadzīgs klientam piedāvāt kaut ko interesantu. Ar laiku uzņēmums domā atvērt kafejnīcu, kurš nestu lielākus ienākumus uzņēmumam, ka arī paplašināt piedāvāto pakalpojuma klāstu.
Atpūtas kompleksa misijai vairāk jāataino klientu vajadzības, nekā piedāvāto produktu īpašības, kā arī tai jābūt attiecinātai uz darbību viesu namā. Nepieciešams visiem darbiniekiem darīt zināmu misijas formulējumu, kā arī mērķus, kuri jāveic, lai darbotos viesu nama filozofija.
Atpūtas kompleksam jāpiedāvā daudzveidīgi produkti un pakalpojumi – tā lai tas būtu apmeklēts visu gadu nevis tikai vasaras sezonā, turklāt jāpiedāvā nepieciešamais serviss, atbilstoši sezonai. Klientu serviss jāizdala kā atsevišķs komponents viesu nama attiecību stratēģijā, tādējādi nodrošinot tā augstu kvalitāti, bez kuras pakalpojumu sfērā nevar būt veiksmīga un ilglaicīga darbība.
Atpūtas kompleksam ir jāizpēta un jāizanalizē svarīgākie servisa aspekti no klienta puses. Lai noteiktu savu klientu servisa vajadzības, jāveic detalizēta esošo un potenciālo klientu izpēte, lai noteiktu viesu nama veiksmes faktorus:
- Jānosaka konkurenti, ar kuriem, pēc klienta domām, viesu nams konkurē,
- Jānosaka visas servisa dimensijas klientu skatījumā,
- Jānosaka, kuri ir darījumu iegūšanas un klientu saglabāšanas kritēriji, kas ir kritiski klienta izvēlē,
- Jānosaka tirgus segmentācija, balstoties uz klientu izvirzītajiem kritērijiem,
- Jānovērtē kompleksa izpildījums attiecībā pret labākajiem vai līdzīgajiem nozarē.
Atpūtas kompleksa vadībai jānosaka veicamie pasākumi, kuri attīstītu darbinieku un motivētu to strādāt arvien labāk:
- Jānosaka darbinieku dažādās lomas, kurām ir ietekme gan uz nama kopējo darbību, gan uz saskarsmi ar klientiem.
- Esošie darbinieki ir jāizglīto un jāinformē par viņu ieguldījumu kopējā darbībā.
- Jāizstrādā noteikta atalgojumu sistēma, kas balstīta uz darba ieguldījumu.
- Pieņemot darbā jaunus darbiniekus, jāizvērtē viņu spējas un piemērotība attiecīgajiem amatiem.
- Jāorganizē apmaiņas programmas jau esošajiem darbiniekiem, lai attīstītu iemaņas un pilnveidotu to personības.
Jāapzinās, ka klienti arī paši seko līdzi jaunākajam tūrisma pasaulē, arī atpūtas kompleksam ir jāpalīdz klientiem apzināt jauno, ienākošo biznesa vidē, jo izglītoti klienti biznesu var padarīt vēl konkurētspējīgāku.
Atpūtas kompleksam ir jāizstrādā shēma, lai identificētu patieso klientu ienesīgumu un, lai to veiktu, ir jāapzina slēptās izmaksas atsevišķu viesu nama klientu apkalpošanas izmaksas.
Atpūtas kompleksam ir jānodrošina augsta kvalitāte katrā pakalpojumā, tāpēc katrs no tiem rūpīgi jāapzina.
Jāapzinās, ka mūsdienu pasaulē laiks ir zelta vērtē, tāpēc ir jāizstrādā sistēma, pēc kuras notiek efektīva komunikācija ar klientu, tai pat laikā lieki netērējot tā laiku.
…
Bakalaura darba tēma ir „Viesu mājas izveide Sidrabenes pagastā”. Bakalaura darba mērķis ir izveidot jaunu uzņēmumu, izstrādāt jaunu piedāvājumu tūrismu plūsmas piesaistei Jelgavas reģionā, izpētīt un analizēt tūrisma attīstību Latvijā. Aizstāvēšanai piedāvātais bakalaura darbs „Viesu mājas izveide Sidrabenes pagastā” sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir analizēta tūrisma situācija pasaulē, Eiropā un Latvijā, ka arī tika izskatīta aptaujas anketa. No tās autore secināja, ka būtu pieprasījums pēc viesu mājas. Otrajā nodaļā tika veikts mārketinga pētījums un aprakstīta tūrisma produkta attīstība, klientu lojalitāte, servisa kvalitāte, konkurence, ka arī tika izpētīti uzņēmēji Latvijā. Trešajā nodaļā ir izstrādāts biznesa plāns, kurā ir iekļautas tādas apakšnodaļas kā uzņēmuma vispārējs apraksts, misijas formulējums, viesu mājas atmosfērikas izklāsts, vadība, darbaspēks, uzņēmuma pakalpojuma raksturojums, mārketinga plāns, konkurenti, kā arī tika izveidota uzņēmuma SIA „Atpūta” SVID analīze, kas parāda uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudus un vēl tika apskatīti riski. Ceturtajā nodaļā ir izstrādāts finanšu plāns, kurā ir iekļautas dažādas izmaksas, kā arī tika izstrādāts peļņas aprēķins un kredīta atmaksas grafiks. Darba nobeigumā ir izdarīti secinājumi un priekšlikumi par bakalaura darba projekta realizācijas iespējām, kas iegūti veicot bakalaura darba pētījumus. Saturs izklāstīts uz 81 lapaspuses, kur izvietotas 25 tabulas, 1 shēma, 7 attēli un 2 līknes. Darbam ir izmantoti 36 literatūras darbi, pilna darba teksts sagatavots elektroniskā datu nesējā.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
-
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs94 Uzņēmējdarbība, Tūrisms, viesmīlība, Datori, elektronika, programmēšana
- Loģistikas sistēmas izveide uzņēmumā
- Viesu mājas izveide Sidrabenes pagastā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs augstskolai94
Novērtēts! -
Mārketinga koncepcija viesu mājai „Copes”
Diplomdarbs augstskolai71
-
Tūrisma atīstības iespējas Ludzas rajona Blontu pagasta Z/S "Straume"
Diplomdarbs augstskolai59
-
Tūrisma produkta izveide Latvijas laukos
Diplomdarbs augstskolai124
-
Tūrisma firmas SIA "Absolūta komforta studija" izveide. Jauna maršruta izveide 2009.gada vasarā
Diplomdarbs augstskolai55