Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:314766
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 59 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
  TEORĒTISKĀ DAĻA    6
1.  Iepakojums    .8
1.1.  Iepakojuma attīstīb    .8
1.2.  iepakojums, tā funkcijas    9
1.2.1.  Iepakojuma optimālās funkcijas    10
1.2.2.  Iepakojuma optimālie mērķi    11
1.3.  Iepakojums kā reklāma    12
1.3.1.  Reklāmas izvietošana uz iepakojuma    13
1.4.  Preču zīme, zīmols, iepakojuma identitātes simbols un dizains    14
1.4.1.  Preču zīme uz iepakojuma    14
1.4.2.  Zīmols    14
1.4.3.  Iepakojuma identitātes simbols – logotips    15
1.4.4.  Iepakojuma dizaina elementi    16
1.4.5.  Iepakojuma dizaina principi    16
1.5.  Iepakojuma materiāli    17
1.5.1  Plastmasa    18
1.5.1.1.  Izplatītākie plastmasas materiāli kosmētikas iepakojumu ražošanā    19
1.5.2.  Bioplastmasa Latvijas iepakojuma tirgū    20
1.5.3.  Stikls    23
1.5.4.  Metāls    24
1.5.5.  Papīrs    26
2.  Drukāšanas iespējas un veidi    30
2.1.  Iespiedtehnikas pirmsākumi    30
2.2.  Drukāšanas veidi Latvijā mūsdienās    30
2.2.1.  Digitālā druka    31
2.2.2.  Ofseta druka    31
2.2.3.  Sietspiede    32
2.2.4.  Tampodruka    33
2.2.5.  Dekoldruka    34
2.2.6.  Termopārnese    35
2.2.7.  Fleksogrāfija    36
2.2.8.  Lāzergravēšana    37
2.2.9.  Mehāniskā gravēšana    38
2.3.  Drukas pēcapstrādes iespējas    38
3.  Marķējumi un informācija uz kosmētikas iepakojuma    40
3.1.  Iepakojuma informatīvie simboli    41
3.2.  Iepakojuma materiāla un pārstrādes marķējums    42
3.3.  Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu marķējums    44
3.4.  Ekoloģisko produktu marķējums uz iepakojuma    45
3.5.1.  Prasības kosmētikas līdzekļa marķējumam    50
3.5.2.  Vielu saraksts, kurš norādāms uz kosmētikas iepakojuma    51
  EMPĪRISKĀ DAĻA    53
1.  Metodikas raksturojums    53
2.  Aptaujas anketas izvirzītie mērķi    54
3.  Pētījuma rezultāti, to analīze un interpretācija    57
3.1.  Aptaujas rezultātu apkopojums    57
  NOBEIGUMS    75
  RADOŠĀ DAĻA    77
1.  Darba gaita    77
1.1.  Ideja    77
1.2.  Logotipa izstrāde    78
1.2.1.  Logotipa burtu veids    80
1.2.2.  Krāsa logotipā    81
1.3.  Iepakojuma izstrāde    81
1.3.1.  Iepakojuma kompozīcija, šrifts, druka    82
2.  Ekonomiskie aprēķini    84
3.  Vizuālais materiāls    85
  IZMANTOTIE RESURSI    88
  PIELIKUMS    96
Darba fragmentsAizvērt

Iepakojumu tendences mainījušās laika gaitā. Citkārt, patērētāju uzticību iemantojuši ļoti spilgti, atraktīvi iepakojumi. Parasti ražotāji mēģinājuši ietekmēt cilvēka emocijas, piemēram, ar iepakojumu parādot un uzsverot, ka konkrētā produkta lietošana radīs labsajūtu, prieku u.c.
20. gadsimta piecdesmitajos gados iepakojums netika uzskatīts par īpaši svarīgu. Daudzas reklāmas aģentūras iepakojumu izstrādāja par velti. Tajā laikā zīmolu izvēle nebija plaša. Vidusmēra veikala sortimentā bija tikai kādi 2000 preču nosaukumu salīdzinājumā ar 20000 – 40000 nosaukumu šodienas supermārketā. [44:280]
Gadsimta vidū ar iepakojumiem galvenokārt ražotāji vēlējās panākt, lai patērētājs novirzītu domas no konkurentu ražotajām precēm un pakalpojumiem. Ar laiku radās nepieciešamība pēc ilgstošas stratēģijas iepakojumu dizaina veidošanā. Dizaineri apgalvoja, ka iepakojumam jāsniedz patērētājam tā pati informācija, kuru viņš saņem par preci no citiem avotiem. Lai šo mērķi sasniegtu, tādiem „viendienas” īslaicīgiem iepakojumiem, kas ik pa laikam mainījās, bija jāpazūd. [21:24]
Jau no 20. gadsimta 90. gadiem moderna iepakojuma attīstības galvenais virziens ir augstas kvalitātes produktu un inovatīvu risinājumu efektīva kombinācija uz atpazīstamu un stipru zīmolu bāzes. Tādēļ iepakotāji, ieguldot nopietnas investīcijas, veido atbilstošu sava zīmola imidžu, optimizē ražošanas organizāciju un izmaksas, lieto jaunākās tehnoloģijas efektu demonstrēšanai, izmantojot labākos materiālus, krāsas, formas, konstrukcijas iepakojuma izgatavošanai. [27]
Mūsdienās un sevišķi pēdējā laikā ļoti grūti atrast oriģinālas idejas un materiālus iepakojumam. Jaunu ideju šīs problēmas atrisināšanai ir atradusi, piemēram, „Stendera ziepju fabrika”, kas savā iepakojumā izmanto vecas un sen aizmirstas idejas – tiek lietots it kā vecmodīgs iepakojums, kas atgādina 18., 19. gs. iepakojumu. Šāds iepakojums izsauc sava veida nostalģiskas izjūtas, rada sava veida stāstu.
Kā stāsta Jānis Bērziņš, “Stendera ziepju fabrikas” direktors, katram ir ļauts domāt to, ko viņš vēlas. Reiz Jānim pat nācies būt klāt kāda mīta rašanās brīdī – gar veikalu gāja divas pusmūža kundzes, viena, izlasījusi uz izkārtnes “Stendera ziepju fabrika”, teica paziņai: “Tā ir tā Latvijas laika fabrika,” uz ko otra ar eksperta pieskaņu balsī atteikusi: “Jā, tā pati vien ir!”

Bet patiesībā “vecuma piegarša” ir tikai kā piedeva precei un uzņēmuma seja, jāatzīst, ļoti oriģināla un veiksmīga. [24:12] Ekonomiskais klimats daudzas kompānijas jau ietekmējušas augstās enerģijas un ražošanas izmaksas, deformējot iepakojuma nozares ekonomisko situāciju un ietekmējot dalībniekus – piegādātājus, ražotājus, pasūtītājus.
Desmitiem valstu iedzīvotāju pieprasa arvien augstākus dzīves kvalitātes risinājumus. Sabiedrības dzīves standarts nepārtraukti pilnveidojas. Pieaug iepakotu preču patēriņš, aktivizējas pieprasījums pēc jaunām precēm un jauna iepakojuma.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties