Diplomdarbs
Māksla, kultūra un vēsture
Arhitektūra, dizains
Vides aizsardzības ideju izpausmes kopjošās kosmētikas ie...-
Vides aizsardzības ideju izpausmes kopjošās kosmētikas iepakojuma dizainā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 6 | |
TEORĒTISKĀ DAĻA | 6 | |
1. | Iepakojums | .8 |
1.1. | Iepakojuma attīstīb | .8 |
1.2. | iepakojums, tā funkcijas | 9 |
1.2.1. | Iepakojuma optimālās funkcijas | 10 |
1.2.2. | Iepakojuma optimālie mērķi | 11 |
1.3. | Iepakojums kā reklāma | 12 |
1.3.1. | Reklāmas izvietošana uz iepakojuma | 13 |
1.4. | Preču zīme, zīmols, iepakojuma identitātes simbols un dizains | 14 |
1.4.1. | Preču zīme uz iepakojuma | 14 |
1.4.2. | Zīmols | 14 |
1.4.3. | Iepakojuma identitātes simbols – logotips | 15 |
1.4.4. | Iepakojuma dizaina elementi | 16 |
1.4.5. | Iepakojuma dizaina principi | 16 |
1.5. | Iepakojuma materiāli | 17 |
1.5.1 | Plastmasa | 18 |
1.5.1.1. | Izplatītākie plastmasas materiāli kosmētikas iepakojumu ražošanā | 19 |
1.5.2. | Bioplastmasa Latvijas iepakojuma tirgū | 20 |
1.5.3. | Stikls | 23 |
1.5.4. | Metāls | 24 |
1.5.5. | Papīrs | 26 |
2. | Drukāšanas iespējas un veidi | 30 |
2.1. | Iespiedtehnikas pirmsākumi | 30 |
2.2. | Drukāšanas veidi Latvijā mūsdienās | 30 |
2.2.1. | Digitālā druka | 31 |
2.2.2. | Ofseta druka | 31 |
2.2.3. | Sietspiede | 32 |
2.2.4. | Tampodruka | 33 |
2.2.5. | Dekoldruka | 34 |
2.2.6. | Termopārnese | 35 |
2.2.7. | Fleksogrāfija | 36 |
2.2.8. | Lāzergravēšana | 37 |
2.2.9. | Mehāniskā gravēšana | 38 |
2.3. | Drukas pēcapstrādes iespējas | 38 |
3. | Marķējumi un informācija uz kosmētikas iepakojuma | 40 |
3.1. | Iepakojuma informatīvie simboli | 41 |
3.2. | Iepakojuma materiāla un pārstrādes marķējums | 42 |
3.3. | Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu marķējums | 44 |
3.4. | Ekoloģisko produktu marķējums uz iepakojuma | 45 |
3.5.1. | Prasības kosmētikas līdzekļa marķējumam | 50 |
3.5.2. | Vielu saraksts, kurš norādāms uz kosmētikas iepakojuma | 51 |
EMPĪRISKĀ DAĻA | 53 | |
1. | Metodikas raksturojums | 53 |
2. | Aptaujas anketas izvirzītie mērķi | 54 |
3. | Pētījuma rezultāti, to analīze un interpretācija | 57 |
3.1. | Aptaujas rezultātu apkopojums | 57 |
NOBEIGUMS | 75 | |
RADOŠĀ DAĻA | 77 | |
1. | Darba gaita | 77 |
1.1. | Ideja | 77 |
1.2. | Logotipa izstrāde | 78 |
1.2.1. | Logotipa burtu veids | 80 |
1.2.2. | Krāsa logotipā | 81 |
1.3. | Iepakojuma izstrāde | 81 |
1.3.1. | Iepakojuma kompozīcija, šrifts, druka | 82 |
2. | Ekonomiskie aprēķini | 84 |
3. | Vizuālais materiāls | 85 |
IZMANTOTIE RESURSI | 88 | |
PIELIKUMS | 96 |
Iepakojumu tendences mainījušās laika gaitā. Citkārt, patērētāju uzticību iemantojuši ļoti spilgti, atraktīvi iepakojumi. Parasti ražotāji mēģinājuši ietekmēt cilvēka emocijas, piemēram, ar iepakojumu parādot un uzsverot, ka konkrētā produkta lietošana radīs labsajūtu, prieku u.c.
20. gadsimta piecdesmitajos gados iepakojums netika uzskatīts par īpaši svarīgu. Daudzas reklāmas aģentūras iepakojumu izstrādāja par velti. Tajā laikā zīmolu izvēle nebija plaša. Vidusmēra veikala sortimentā bija tikai kādi 2000 preču nosaukumu salīdzinājumā ar 20000 – 40000 nosaukumu šodienas supermārketā. [44:280]
Gadsimta vidū ar iepakojumiem galvenokārt ražotāji vēlējās panākt, lai patērētājs novirzītu domas no konkurentu ražotajām precēm un pakalpojumiem. Ar laiku radās nepieciešamība pēc ilgstošas stratēģijas iepakojumu dizaina veidošanā. Dizaineri apgalvoja, ka iepakojumam jāsniedz patērētājam tā pati informācija, kuru viņš saņem par preci no citiem avotiem. Lai šo mērķi sasniegtu, tādiem „viendienas” īslaicīgiem iepakojumiem, kas ik pa laikam mainījās, bija jāpazūd. [21:24]
Jau no 20. gadsimta 90. gadiem moderna iepakojuma attīstības galvenais virziens ir augstas kvalitātes produktu un inovatīvu risinājumu efektīva kombinācija uz atpazīstamu un stipru zīmolu bāzes. Tādēļ iepakotāji, ieguldot nopietnas investīcijas, veido atbilstošu sava zīmola imidžu, optimizē ražošanas organizāciju un izmaksas, lieto jaunākās tehnoloģijas efektu demonstrēšanai, izmantojot labākos materiālus, krāsas, formas, konstrukcijas iepakojuma izgatavošanai. [27]
Mūsdienās un sevišķi pēdējā laikā ļoti grūti atrast oriģinālas idejas un materiālus iepakojumam. Jaunu ideju šīs problēmas atrisināšanai ir atradusi, piemēram, „Stendera ziepju fabrika”, kas savā iepakojumā izmanto vecas un sen aizmirstas idejas – tiek lietots it kā vecmodīgs iepakojums, kas atgādina 18., 19. gs. iepakojumu. Šāds iepakojums izsauc sava veida nostalģiskas izjūtas, rada sava veida stāstu.
Kā stāsta Jānis Bērziņš, “Stendera ziepju fabrikas” direktors, katram ir ļauts domāt to, ko viņš vēlas. Reiz Jānim pat nācies būt klāt kāda mīta rašanās brīdī – gar veikalu gāja divas pusmūža kundzes, viena, izlasījusi uz izkārtnes “Stendera ziepju fabrika”, teica paziņai: “Tā ir tā Latvijas laika fabrika,” uz ko otra ar eksperta pieskaņu balsī atteikusi: “Jā, tā pati vien ir!”
Bet patiesībā “vecuma piegarša” ir tikai kā piedeva precei un uzņēmuma seja, jāatzīst, ļoti oriģināla un veiksmīga. [24:12] Ekonomiskais klimats daudzas kompānijas jau ietekmējušas augstās enerģijas un ražošanas izmaksas, deformējot iepakojuma nozares ekonomisko situāciju un ietekmējot dalībniekus – piegādātājus, ražotājus, pasūtītājus.
Desmitiem valstu iedzīvotāju pieprasa arvien augstākus dzīves kvalitātes risinājumus. Sabiedrības dzīves standarts nepārtraukti pilnveidojas. Pieaug iepakotu preču patēriņš, aktivizējas pieprasījums pēc jaunām precēm un jauna iepakojuma.
…
Diplomdarba tēma ir „Vides aizsardzības ideju izpausmes kopjošās kosmētikas iepakojuma dizainā”. Teorētiskajā daļā tika apskatīta iepakojuma būtība un saistība ar kosmētiku, vides aizsardzību, apdrukas veidiem un iespējām, marķējumiem, dizainu un reklāmu. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums aptaujas veidā, kā patērētāju izvēli nosaka un ietekmē kopjošās kosmētikas iepakojuma dizains.
- Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļa darbības priekšlikumi Rīgas reģionā
- Kanalizācijas sistēmas attīstības problēmas Jelgavas pilsētā
- Vides aizsardzības ideju izpausmes kopjošās kosmētikas iepakojuma dizainā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kanalizācijas sistēmas attīstības problēmas Jelgavas pilsētā
Diplomdarbs augstskolai86
-
Ar naftas produktiem piesārņotas grunts pārvaldības modeļa darbības priekšlikumi Rīgas reģionā
Diplomdarbs augstskolai53
-
Daugavas baseina apgabala vides kvalitātes nodrošināšanas pasākuma pamatojums
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
VUGD depo ēkas energoefektivitātes paaugstināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Jelgavas rietumu daļas aizsardzība pret applūšanu
Diplomdarbs augstskolai65
Novērtēts!