Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:534973
 
Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 39 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Ievads    5
1.  Vidējās izglītības raksturojums Latvijā un tā finansēšanas modelis    9
  Vispārējās izglītības nepieciešamība un realizācijas tīkls    9
  Vispārējo izglītību ietekmējošie faktori    27
  Izglītības pamatrādītāji    35
  Vidējās izglītības finansēšanas mehānisms    38
  Izglītības attīstības koncepcija 2002-2005 analīze    43
2.  Finansēšanas modeļa analīze    56
2.1.  Likumdošana    56
2.2.  Pedagogu kvalifikācija un atalgojums    58
2.3.  Finansējuma sadalījums:    66
2.3.1.  Valsts finansējums    67
2.3.2.  Pašvaldību finansējums    69
3.  Attīstības perspektīvas un prognozes    74
  Secinājumi un priekšlikumi    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    88
  Galvojums    91
Darba fragmentsAizvērt

Autora bakalaura darba nosaukums ir “vidējās izglītības finansēšana.” Cilvēciskais kapitāls tiek veidots galvenokārt izglītībā un apmācībā, kas palielina cilvēka ekonomisko produktivitāti, t.i., dod iespēju viņam ražot vairāk vērtīgākas preces vai pakalpojumus un līdz ar to gūt augstākus ienākumus. Valdības, strādājošie un darba devēji iegulda cilvēciskajā kapitālā, atvēlot naudu un laiku izglītībai un apmācībai. Valdība ieguldot valsts naudas līdzekļus izglītībā uzskata, ka labāk izglītoti iedzīvotāji veicinās ātrāku un spēcīgāku attīstību. Darba devēji maksā par darbinieku apmācību, jo cer atgūt izmaksas un gūt papildus peļņu no produktivitātes paaugstināšanās. Arī indivīdi bieži ir gatavi ieguldīt laiku un naudu izglītībā un apmācībā, jo vairākumā valstu cilvēki ar labāku izglītību un prasāmām nopelna vairāk. Izglītotu un prasmīgu cilvēku atdeve darba tirgū parasti tiek vērtēta augstāk, un darba devēji to lielākoties novērtē ar lielākām algām. Šī tēma tiek aplūkota, jo pašreizējā Latvijas situācijā finansējuma apjomi daudzām nozarēm ir krietni par mazu. Izglītības nozare ir viena no tām. Finansējuma novirzījums izglītības nozarei no valsts un pašvaldības ir nepietiekošs, lai sekmētu izglītības sistēmas strauju izaugsmi. Joprojām izglītības sistēmā nepietiekamā finansējuma dēļ netiek nodrošināts pienācīgs pedagogu atalgojums, kas kavē labu izglītotu skolotāju piesaistīšanu. Ierobežoto finansu resursu rezultātā trūkst līdzekļu izglītības infrastruktūras uzturēšanai.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties