Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstīšana...-
Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstīšana ritmikas nodarbībās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par ritmu | 7 |
1.1. | Ritma un ritma izjūtas jēdziens | 7 |
1.2. | Ritma izjūtas sekmēšanas iespējas | 8 |
1.3. | Ritma izjūtas veidošanās ritmikas nodarbībās | 12 |
1.4. | Ritmikas ietekme bērna personības attīstībā | 13 |
2. | Bērnu vispārējā attīstība vidējā pirmsskolas vecumā | 17 |
2.1. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uztvere, atmiņa, domāšana | 17 |
2.2. | Bērnu vispārējā muzikālā attīstība | 18 |
3. | Pētījums par bērnu vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstību ritmikas nodarbībās | 21 |
3.1. | Pētāmās pētījuma bāzes apraksts | 21 |
3.2. | Pētījuma metožu izvēles pamatojums un apraksts | 23 |
3.3. | Pētījuma norises apraksts | 24 |
3.4. | Rezultātu kvalitatīva un kvantitatīva analīze un interpretācija | 31 |
Secinājumi | 42 | |
Priekšlikumi | 43 | |
Literatūras un avotu saraksts | 44 |
Secinājumi
Lai īstenotu izvirzītos uzdevumus, darba autore analizēja literatūras avotus par ritmu un ritma izjūtu, ritmiku, bērnu muzikālo attīstību vidējā pirmsskolas vecumā. Tika veikts pētījums, kura laikā tika izvirzīti uzdevumi, ar kuru palīdzību var izzināt bērna ritma izjūtas attīstību, šie rezultāti tika analizēti. Pētījuma norisē tika aptaujāti bērnu vecāki, lai labāk izprastu un izanalizētu bērna ritma izjūtas attīstības nosacījumus. Autore izvirzīja kritērijus, kuri atspoguļo bērnu muzikālās spējas.
• Ritma izjūta var būt ģenētiski iedzimta. Ja vecākiem ir laba ritma izjūta, tad visticamāk arī bērnam tāda būs.
• Ļoti svarīgi ritma izjūtas veicināšanā ir vecāku līdzdalība, līdzdarbošanās mājās.
• Ritmikas nodarbībām jābūt kolorītām, atšķirīgām, tādām, lai varētu noturēt bērnu uzmanību.
• Ritmika ir ļoti nozīmīga bērna personības attīstībā. Tā pauž jūtas un emocijas, tādējādi veicinot cilvēka emocionalitāti.
• Ritma izjūtu var sekmēt veicot jebkādu muzikālu darbību- klausoties skaņdarbus, dziedot, dejojot, izmantojot mūzikas instrumentus, skaņu žestus, ritmizējot tautas dziesmas, mīklas, rotaļās, vingrinājumos u.c.
• Ritmikas nodarbības bērnos raisa pozitīvas emocijas.
• Bērniem, kuriem ir labi attīstīta ritma izjūta ir vieglāk pielāgoties dzīves ritmam.
• Ritmikas nodarbības palīdz bērna stājas veidošanā.
• Ritmika galvenokārt attīsta cilvēka dabīgo ritma izjūtu.
• Vidējā pirmsskolas vecuma bērniem patīk atdarināšana. Tāpēc viņiem ļoti patīk līdzdarboties, ja pedagogs demonstrē priekšā un viņiem jāatkārto.
• Vidējā pirmsskolas vecuma bērni spēj iemācīties deju soļus. Tomēr kvalitatīvāk deja izskatās, ja kaut kur fonā pedagogs tomēr demonstrē šo deju, lai bērni neapjūk.
…
Saturs Ievads 5 1. Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par ritmu 7 1.1. Ritma un ritma izjūtas jēdziens 7 1.2. Ritma izjūtas sekmēšanas iespējas 8 1.3. Ritma izjūtas veidošanās ritmikas nodarbībās 12 1.4. Ritmikas ietekme bērna personības attīstībā 13 2. Bērnu vispārējā attīstība vidējā pirmsskolas vecumā 17 2.1. Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu uztvere, atmiņa, domāšana 17 2.2 Bērnu vispārējā muzikālā attīstība 18 3. Pētījums par bērnu vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstību ritmikas nodarbībās 21 3.1 Pētāmās pētījuma bāzes apraksts 21 3.2 Pētījuma metožu izvēles pamatojums un apraksts 23 3.3 Pētījuma norises apraksts 24 3.4 Rezultātu kvalitatīva un kvantitatīva analīze un interpretācija 31 Secinājumi 42 Priekšlikumi 43 Literatūras un avotu saraksts 44 Bieži vien mēs to aizmirstam vai neapzinamies, bet pirmsskolas vecums ir visbūtiskākais laiks cilvēka attīstībā. Tas ir nozīmīgs laiks, kurā ieliek pamatus visās cilvēka attīstības jomās. Viena no šīm jomām ir ritma izjūtas attīstība. Ir svarīgi to kustināt, darbināt un veicināt. Kā liecina A. Līdumas pētījumi (2015), ritma izjūta, tāpat kā pārējie muzikālie dotumi, var būt mantota no vecākiem. Protams, tas būtiski nosaka to, cik veiksmīgi šī ritma izjūta attīstīsies turpmāk, bet tik un tā ar to ir jāstrādā. Ritms ir mums visapkārt. Tas nav tikai muzikāls sitiens. Ritmu var redzēt, dzirdēt un sajust mūsu ikdienas dzīvē. Bērniem nepieciešams apgūt ritmu, lai uztvertu kārtības un organizācijas jēdzienus. Dienas kārtība bērnudārzos arī ir ritms.
- Bērnu runas attīstība ar rotaļu un spēļu palīdzību vidējā pirmsskolas vecumā
- Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļā
- Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstīšana ritmikas nodarbībās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Laika dimensijas uztvere un ritma izjūtas veidošanās mūzikas nodarbībās pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai45
Novērtēts! -
Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Diplomdarbs augstskolai45
-
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Mūzika - pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veicinātāja
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts! -
Mūzikas klausīšanās bērnu emocionālajā attīstībā vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts!