Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rokdarbos

     

    Diplomdarbs46 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:441407
 
Vērtējums:
Publicēts: 06.10.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  Ievads    4
1.  Prasmes pedagogu un psihologu skatījumā, to būtība    6
1.1.  Prasmju vispārīgs raksturojums    6
1.2.  Pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība    12
1.3.  Rokdarbi pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai    16
2.  Pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas rokdarbos izpēte    22
2.2.  Pētāmās grupas bērnu raksturojums    24
2.3.  Praktiskais darbs ar bērniem    30
2.4.  Pētījuma rezultātu apkopojums un analīze    41
  Secinājumi    44
  Literatūras un avotu saraksts    45
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Kvalifikācijas darbā balstoties uz D. Lieģenices, A. Ļubļinskas, L. Žukova, V. Zelmeņa, G. Svences, D. Dzinteres u.c. autoru atziņām un pedagoģiskā pētījuma darbības rezultātiem, tika izdarīti vairāki secinājumi:
1. Pirmsskolas vecums ir ļoti svarīgs laiks bērna personības attīstībā. Tieši šajā vecumā bērnam sāk veidoties sociālās prasmes, tai skaitā pašapkalpošanās prasmes. Prasmes un iemaņas attīstās un pilnveidojas pakāpeniski, literatūrā un sarunvalodā šie jēdzieni bieži tiek sapludināti kopā un tos ir grūti atšķirt. Prasmes ir gatavība apjēgt un patstāvīgi veikt praktiskas un teorētiskas darbības. Prasmju pamatā ir apgūtās zināšanās, dzīves pieredze un iegūtas iemaņas. Sākot apgūt kādu prasmi vispirms parādās iemaņas, tad aktīvi darbojoties tās kļūst par prasmēm un kad darbība jau automatizējas – par paradumu (iemaņas →prasmes → paradums). Prasmes attiecināt uz vienu noteiktu prasmju grupu var tikai nosacīti, tāpēc katram autoram ir savs prasmju iedalījums. Pēc vairāku autoru atziņām izšķir: vispārējās, speciālās, intelektuālās, organizatoriskās, komunikatīvas, teorētiskās, praktiskās, sociālās, pašapkalpošanās u.c. prasmes.
2. Sociālās attīstības pamatā ir higiēnas, pašapkalpošanās, saskarsmes un sadarbības prasmes, kas izpaužas empātijā, tolerancē, cieņā pret līdzcilvēkiem, vidi un pašam pret sevi. Ar pašapkalpošanās prasmju attīstību, bērnam sāk paplašināties zināšanas par apkārtējo pasauli un lietām, pieaug tieksme pēc patstāvīgas darbības, bērns mācās orientēties pēc parauga, plāno savu darbību. Pašapkalpošanās prasmju apgūšana tiešā veidā iespaido bērna pašapziņu, ir svarīgs solis neatkarības ceļā.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −12,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1380914
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties