Diplomdarbs
Eksaktās un dabaszinātnes
Anatomija, veselība, medicīna, higiēna
Veselīgs dzīvesveids 5.klašu skolēnu izpratnē-
Veselīgs dzīvesveids 5.klašu skolēnu izpratnē
Diplomdarbs39 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Sports
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 8 | |
1. | VECUMPOSMA PSIHALOĢISKĀS UN FIZIOLOĢISKĀS ĪPATNĪBAS | 8 |
1.1. | Fizioloģiskās vecuma īpatnības | 8 |
1.2. | Psiholoģiskās vecuma īpatnības | 9 |
2. | FAKTORI, KAS IETEKMĒ VESELĪGU DZĪVESVEIDU | 11 |
2.1. | Dienas režīms | 11 |
2.2. | Uzturs | 12 |
2.2.1. | Sabalansēta ēdienkarte ar fizisko aktivitāti | 13 |
2.3. | Izpratne par veselīgu dzīves veidu | 14 |
2.4. | Kaitīgie ieradumi | 15 |
2.5. | Ar sportu pie veselības | 17 |
2.6. | Fiziskās slodzes iedarbe | 18 |
3. | METODISKIE PAŅĒMIENI FIZISKĀ STĀVOKĻA PILNVEIDOŠANAI | 19 |
3.1. | Metodiskie paņēmieni, lai veicinātu veselīgu dzīvesveidu | 19 |
3.1.1. | Vingrojumi dienas gaitā | 19 |
3.1.2. | Organisma norūdīšana | 20 |
3.1.3. | Tūrisms | 21 |
3.1.4. | Ikdienas fiziskās aktivitātes | 21 |
3.1.5. | Sacensības | 24 |
4. | PĒTĪJUMA METODES | 25 |
4.1.1. | Zinātniski pētnieciskās literatūras analīze | 25 |
4.1.2. | Anketēšana | 25 |
4.1.3. | Novērošana | 26 |
4.1.4. | Pārrunas | 27 |
4.1.5. | Diskusija | 28 |
5. | PĒTĪJUMS | 30 |
5.1. | Pētījuma organizācija | 30 |
5.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 31 |
5.2.1. | Anketēšanas rezultātu analīze | 31 |
5.2.2. | Pārrunu rezultātu analīze | 34 |
5.2.3. | Novērošanas rezultātu analīze | 35 |
SECINĀJUMI | 38 |
Secinājumi
1. Veicu literatūras apskatu, kurā tika apskatīti 27 avoti, no kuriem 20 bija latviešu valodā, 4 svešvalodā un 3 interneta avoti. No literatūras avotiem tika uzzināt par to, kas ir veselīga dzīves veida priekšnoteikums 5. klašu skolēniem. Pusaudžiem, lai nodrošinātu sev veselīgu dzīves veidu, būtu jārūpējas un jāatceras svarīgi noteikumi;veselīgi ēst, ievērot dienas režīmu, kopt savu ķermeni, būt dzīvespriecīgam, atteikties no veselībai kaitīgiem ieradumiem, nodarboties ar sportu.
2. Apkopojot informāciju, veicot pētījumu, analizējot, darba autorenonāca pie vairākiem secinājumiem:
• Skolēnus tēma interesē, tomēr patstāvīgi informāciju nemeklē;
• Skolēni labprāt par šo tēmu iesaistās diskusijās;
• Veselīgu dzīves veidu atzīst, tomēr ikdienā praktiski neievēro;
• Lielu lomu bērna veselīga dzīves veida izvēlē ir ģimenēs sociālajam stāvoklim;
• Skolā par veselīgu uzturu jārunā vairākos mācību priekšmetos, jo tam ir saikne gan ar audzināšanu, sporta stundām, mājturību, veselības mācību utt.;
• Skolotājiem būtu nepieciešams ne tikai skolēnu, bet arī viņu izglītošanu;
• Valsts līmenī būtu jāpārdomā noteikumi, kas noteiktu skolas ēdamzāles darbību;
• Gan skolas, pilsētas, valsts līmenī jāorganizē pasākumus, kas veicinātu bērnu interesi par veselīgu dzīves veidu;
• Skolā jāpievērš lielāka uzmanība skolēnu higiēnas jautājumiem.
3. Veicot analīzi uz anketēšanas rezultātiem pirms un pēc pētījuma nonācu pie secinājuma; ka skolēnu attieksme pret veselīgu dzīves veidu ir nedaudz mainījusies.To var secināt, piemēram izvērtējot anketēšanas jautājumu par rīta rosmes veikšanu. Pētījuma sākumā 49% skolēni ar rīta rosmi nenodarbojās, bet jau pētījuma beigās stāvoklis uzlabojās un ar rīta rosmi nenodarbojās tikai 35% skolēni.No 6% skolēnu skaita, kas nenodarbojās ar rīta rosmi, pētījuma beigās ar to sāka nodarboties 20% skolēnu.Rezultāts uzlabojās par 14%. Pē’tijuma mērķi un uzdevumi tika izpildīti.
…
skolēnu izpratne par veselīgu dzīves veidu teorija un prakse
-
Augstākās izglītības loma māsas pašvērtībā
Diplomdarbs52 Pedagoģija, Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Psiholoģija
-
Līdzatkarība kā problēma sabiedrībā. Atveseļošanās ceļi
Diplomdarbs76 Socioloģija, Psiholoģija, Anatomija, veselība, medicīna, higiēna
-
Veselīgs dzīvesveids 5.klašu skolēnu izpratnē
Diplomdarbs39 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Sports
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Ritma izjūtas ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstība
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts! -
Psiholoģisko prasmju noteikšana, to attīstīšana soda metienu pilnveides procesā 12 - 13 gadus veciem basketbolistiem
Diplomdarbs augstskolai72
-
Mācību satura papildināšana veselīga uztura tēmā Rīgas Teikas vidusskolā
Diplomdarbs augstskolai76
-
Sporta skolotāja un skolēnu sadarbība sporta stundās
Diplomdarbs augstskolai62