Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:615585
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 100 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Pirmsskolas izglītība    10
1.1.  Agrās bērnības vecumposma raksturojums    12
1.2.  Rotaļa kā vērtīborientācijas veidotāja pirmsskolā    17
2.  Vērtīborientētas nodarbības raksturojums    23
3.  Pozitīvas attieksmes veidošana pirmsskolas bērnos    33
3.1.  Bērnu attieksmju raksturojums pirmsskolas vidē    35
3.2.  Pirmsskolas bērnu attieksmes ietekmējošie faktori    37
3.3.  Pirmsskolas nodarbība kā pozitīvas attieksmes veidotāja bērnos    40
4.  Bērnu attieksmju veidošanās pētījums pirmsskolas nodarbībās    44
4.1.  Pētījuma norises vietas raksturojums    46
4.2.  Pētījuma metožu raksturojums    51
4.3.  Pētījuma apraksts    52
4.4.  Pētījuma rezultātu izvērtējums    59
  Secinājumi    65
  Bibliogrāfija    66
  Galvojums    74
  Pielikumi    75
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedrībā arvien biežāk izskan bažas par bērnu negatīvām attieksmēm un vērtību neizpratni ikdienā. Šodien neviens vairs nešaubās, ka bērnu uzvedība ir sabiedrības kvalitātes spogulis.
Negācijas sabiedrībā tieši atspoguļojas jaunās paau­dzes rīcībā, attieksmēs, tāpēc pozitīvas attieksmes veidošana bērnos ir aktuālas problēmas ikvienā ģimenē, bērnudārzā, skolā, augstskolā un sabiedrībā kopumā. Nodarbību laikā pirmsskolas izglītības iestādē darba autore novēroja bērnu dažādo attieksmi. Radās nepieciešamība noskaidrot, kādi faktori veido bērnu attieksmes un kā var veicināt pozitīvas attieksmes veidošanos bērnos.
Pirms 400 gadiem čehu pedagogs Jans Amoss Komenskis formulēja katras tautas lielāko nacionālo bagātību - tā ir laba skola, labi skolotāji, labas mācību grāmatas un labas audzināšanas metodes (Špona, 2005.).
Katrs cilvēks ir neatkārtojama vērtība. Attieksmes audzināšana pret sevi, pret citiem cilvēkiem, pret valsti un sabiedrību, pret darbu kultūru, pret dabu raksturo audzināšanas saturu. Audzināšanas saturs ir attieksmju realizācija un pilnveidošanās. Attieksmes veidojas, attīstās un pilnveidojas visā cilvēka mūža garumā (Špona, 2006.).
Mēdz teikt, ka vērtības ir cilvēka dzīves pamats. Tās nosaka, kam mēs ticam, ko domājam, ko darām, kā vadām savu dzīvi. Vērtības ir idejas vai objekti, kam sabiedrība vai tās daļa piešķir īpašu nozīmi, uzskata par ideālu un orientējas pēc tiem savā darbībā (Kreišmane, Valgere, Gulbe, 2000.).
Vērtību kārtā var iekļūt garīgās, materiālās, morālās, estētiskās un citas kategorijas. Bērns var skaidri apzināties vērtības, bet var arī pēc tām tiekties neapzināti. Skolotāju uzdevums ir palīdzēt bērniem apgūt, apzināties un pieņemt noteiktu vērtību sistēmu, jo priekšstati par vērtībām būtiski ietekmē personību, kas arī ir audzināšanas galvenais uzdevums - palīdzēt izveidoties personībai. Aktīva darbība vērtību realizācijas virzienā tiek saukta par vērtīborientāciju (Plotnieks, 1990.).
Katram ir svarīgi veidot bagātu savu vērtību pasauli. Taču visa sabiedrība kopumā ir atbildīga par jaunās paaudzes vērtībizglītības realizāciju (Līdaka, 2005.).
Darba autore ir ieguvusi Mājturības/mājsaimniecības skolotājas un informātikas skolotājas pamatizglītībā kvalifikāciju un profesionālo bakalaura grādu izglītībā. Šobrīd ir SIA „Edgars un Tamāra” PII „Pīlādzītis” pirmsskolas skolotāja. Maģistra darbā autore pēta tematu Vērtīborientētas nodarbības kā bērnu pozitīvās attieksmes veidotājas pirmsskolā.
Darba teorētiskajās daļās ir raksturota vērtīborientēta nodarbība un analizēta pozitīvas attieksmes veidošana pirmsskolas bērnos. Darba empīrisko pētījumu daļā ir bērnu attieksmju veidošanās pētījums pirmsskolas nodarbībās.
Pētījuma objekts
Vērtīborientētas nodarbības pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets
Pozitīvās attieksmes veidošana vērtīborientētās nodarbībās.
Mērķis
Bērnu pozitīvās attieksmes vērtīborientētās nodarbībās.
Pētījuma jautājums
Vai bērnos veidojas pozitīvās attieksmes pret nodarbībām, ja pirmsskolas nodarbības ir vērtīborientētas?
Uzdevumi
1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vērtīborientāciju un attieksmes veidošanu bērnos.
2.Raksturot pirmsskolas bērnu attieksmes veidošanas ietekmējošos faktorus.
3.Izstrādāt tematisko plānu pirmsskolas izglītības programmas pirmajai izglītības pakāpei.
4.Veikt empīrisko pētījumu par bērnu attieksmju veidošanu pirmsskolas nodarbībās.
5.Veikt datu matemātisko apstrādi un interpretāciju.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −50,24 €
Materiālu komplekts Nr. 1117189
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties