Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Vērtīborientēta mācību stunda kā pozitīvās attieksmes vei...-
Vērtīborientēta mācību stunda kā pozitīvās attieksmes veidotāja skolēnos
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 4 | |
Annotation | 5 | |
Аннотация | 6 | |
1. | Vērtīborientētas mācību stundas raksturojums | 9 |
Pirmās nodaļas secinājumi | 19 | |
2. | Pozitīvas attieksmes veidošana skolēnos | 20 |
2.1. | Skolēnu attieksmju raksturojums pedagoģiskajā vidē | 21 |
2.2. | Skolēnu attieksmes ietekmējošie faktori mācību procesā | 23 |
2.3. | Mājturības priekšmets kā pozitīvas attieksmes veidotājs skolēnos | 26 |
2.4. | Informātikas priekšmets kā pozitīvas attieksmes veidotājs skolēnos | 29 |
Otrās nodaļas secinājumi | 30 | |
3. | Metodika | 32 |
3.1. | Mājturības stundas plāns | 32 |
3.2. | Informātikas stundas plāns | 35 |
Trešās nodaļas secinājumi | 39 | |
4. | Pētījuma raksturojums par skolēnu attieksmju veidošanu mājturības un informātikas stundās | 40 |
4.1. | Pētījuma vides raksturojums | 40 |
4.2. | Pētījuma metožu raksturojums | 41 |
4.3. | Pētījuma rezultātu izvērtējums | 44 |
Ceturtās nodaļas secinājumi | 66 | |
Secinājumi | 67 | |
Ieteikumi | 69 | |
Literatūras saraksts | 70 | |
Pielikumi | 76 | |
Anketa | 77 | |
Intervija | 80 |
Sabiedrībā arvien biežāk izskan bažas par skolēnu negatīvām attieksmēm un vērtību neizpratni ikdienā. Šodien neviens vairs nešaubās, ka pusaudžu uzvedība ir sabiedrības kvalitātes spogulis. Negācijas sabiedrībā tieši atspoguļojas jaunās paaudzes rīcībā, attieksmēs, tāpēc pozitīvas attieksmes veidošana skolēnos ir aktuālas problēmas ikvienā ģimenē, bērnudārzā, skolā, augstskolā un sabiedrībā kopumā. Pedagoģiskās prakses laikā mājturības un informātikas stundās darba autore novēroja skolēnu dažādo attieksmi. Radās nepieciešamība noskaidrot, kādi faktori veido skolēnu attieksmes un kā var veicināt pozitīvas attieksmes veidošanos skolēnos. Skolai jānodrošina skolēnos pozitīvas attieksmes veidošanos, jāattīsta skolēnos vērtīborientācija.
Pētījuma objekts: Mācību process.
Pētījuma priekšmets: Pozitīvās attieksmes veidošana skolēnos mājturības un informātikas priekšmetos.
Hipotēze: Skolēnu pozitīvo attieksmi informātikas un mājturības stundās veicina:
skolotāja personība,
mācību priekšmeta saturs,
vide.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot kritērijus, kas nosaka skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanos gan mājturības, gan informātikas stundās.
Pētījuma uzdevumi:
1.pētīt zinātnisko literatūru.
2.raksturot skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanas ietekmējošos faktorus.
3.salīdzināt skolēnu attieksmes ietekmējošos faktorus mājturības un informātikas stundās.
4.veidot ieteikumus skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanas sekmīgas mājturības un informātikas priekšmetu apguvei.
Pētījuma metodes:
teorētiskā: literatūras izpēte,
empīriskās: pārrunas, anketēšana, intervija, datu matemātiskā apstrāde un interpretācija.
Pētījumā tika iesaistīti: Divdesmit 6. klases skolēni un 1 mājturības un informātikas skolotāja.
Pētījuma bāze: Svētes pamatskola un Jelgavas 3. pamatskola.
1.Vērtīborientētas mācību stundas raksturojums
Mācību stunda ir viena no mācību organizācijas formām, kurā skolotājs noteiktu laiku (parasti 45 vai 30 līdz 40 minūtes) ar pastāvīgu skolēnu grupu organizē un realizē didaktiskos uzdevumus mācību iestādē izvirzīto mācību, attīstības un audzināšanas mērķu ietvaros (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000., 98).
Mācību stundas jēdziens ietver sevī skolotāju un skolēnus. Sakarā ar mācību stundu vienmēr ir runāts par skolotāju un skolēniem, tātad par viņu attiecībām un attieksmēm. Lai gan attieksmes ir atkarīgas no attiecībām, taču mūsdienu mācību stundas īpatnības galvenokārt izrisina no attieksmēm, jautājot, vai tās ir pietiekami mūsdienīgas - cilvēciskas, atbilstoši mūsdienu uzskatiem par cilvēciskumu, par humanitāti (Beļickis, 2000.).…
Darbā risināta problēma par pozitīvas attieksmes veidošanu skolēnos mājturības un informātikas stundās. Darba mērķis ir noskaidrot kritērijus, kas nosaka skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanos gan mājturības, gan informātikas stundās.
-
Skolas vadības darbība skolēnu darba drošības un arodveselības iemaņu veidošanā
Diplomdarbs129 Darba drošība, aizsardzība, Pedagoģija, Vadība
- Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
- Vērtīborientēta mācību stunda kā pozitīvās attieksmes veidotāja skolēnos
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Pusaudžu pašnovērtējums mājturības un informātikas stundās
Diplomdarbs augstskolai55
-
Septiņpadsmitgadīgu jauniešu fiziskās aktivitātes un mācību sasniegumu mijsakarība vidusskolā "X"
Diplomdarbs augstskolai47
Novērtēts! -
Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
Diplomdarbs augstskolai42
-
Projekts kā sākumskolas skolēnu praktisko prasmju pilnveidošanas līdzeklis mājturības un tehnoloģiju stundās
Diplomdarbs augstskolai82
-
Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
Diplomdarbs augstskolai68
Novērtēts!