Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Vērtīborientēta mācību stunda kā pozitīvās attieksmes veidotāja skolēnos

     Novērtēts!

    Diplomdarbs75 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:149467
 
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 55 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  Annotation    5
  Аннотация    6
1.  Vērtīborientētas mācību stundas raksturojums    9
  Pirmās nodaļas secinājumi    19
2.  Pozitīvas attieksmes veidošana skolēnos    20
2.1.  Skolēnu attieksmju raksturojums pedagoģiskajā vidē    21
2.2.  Skolēnu attieksmes ietekmējošie faktori mācību procesā    23
2.3.  Mājturības priekšmets kā pozitīvas attieksmes veidotājs skolēnos    26
2.4.  Informātikas priekšmets kā pozitīvas attieksmes veidotājs skolēnos    29
  Otrās nodaļas secinājumi    30
3.  Metodika    32
3.1.  Mājturības stundas plāns    32
3.2.  Informātikas stundas plāns    35
  Trešās nodaļas secinājumi    39
4.  Pētījuma raksturojums par skolēnu attieksmju veidošanu mājturības un informātikas stundās    40
4.1.  Pētījuma vides raksturojums    40
4.2.  Pētījuma metožu raksturojums    41
4.3.  Pētījuma rezultātu izvērtējums    44
  Ceturtās nodaļas secinājumi    66
  Secinājumi    67
  Ieteikumi    69
  Literatūras saraksts    70
  Pielikumi    76
  Anketa    77
  Intervija    80
Darba fragmentsAizvērt

Sabiedrībā arvien biežāk izskan bažas par skolēnu negatīvām attieksmēm un vērtību neizpratni ikdienā. Šodien neviens vairs nešaubās, ka pusaudžu uzvedība ir sabiedrības kvalitātes spogulis. Negācijas sabiedrībā tieši atspoguļojas jaunās paau­dzes rīcībā, attieksmēs, tāpēc pozitīvas attieksmes veidošana skolēnos ir aktuālas problēmas ikvienā ģimenē, bērnudārzā, skolā, augstskolā un sabiedrībā kopumā. Pedagoģiskās prakses laikā mājturības un informātikas stundās darba autore novēroja skolēnu dažādo attieksmi. Radās nepieciešamība noskaidrot, kādi faktori veido skolēnu attieksmes un kā var veicināt pozitīvas attieksmes veidošanos skolēnos. Skolai jānodrošina skolēnos pozitīvas attieksmes veidošanos, jāattīsta skolēnos vērtīborientācija.
Pētījuma objekts: Mācību process.
Pētījuma priekšmets: Pozitīvās attieksmes veidošana skolēnos mājturības un informātikas priekšmetos.
Hipotēze: Skolēnu pozitīvo attieksmi informātikas un mājturības stundās veicina:
skolotāja personība,
mācību priekšmeta saturs,
vide.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot kritērijus, kas nosaka skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanos gan mājturības, gan informātikas stundās.
Pētījuma uzdevumi:
1.pētīt zinātnisko literatūru.
2.raksturot skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanas ietekmējošos faktorus.
3.salīdzināt skolēnu attieksmes ietekmējošos faktorus mājturības un informātikas stundās.
4.veidot ieteikumus skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanas sekmīgas mājturības un informātikas priekšmetu apguvei.
Pētījuma metodes:
teorētiskā: literatūras izpēte,
empīriskās: pārrunas, anketēšana, intervija, datu matemātiskā apstrāde un interpretācija.
Pētījumā tika iesaistīti: Divdesmit 6. klases skolēni un 1 mājturības un informātikas skolotāja.
Pētījuma bāze: Svētes pamatskola un Jelgavas 3. pamatskola.

1.Vērtīborientētas mācību stundas raksturojums

Mācību stunda ir viena no mācību organizācijas formām, kurā skolotājs noteiktu laiku (parasti 45 vai 30 līdz 40 minūtes) ar pastāvīgu skolēnu grupu organizē un realizē didaktiskos uzdevumus mācību iestādē izvirzīto mācību, attīstības un audzināšanas mērķu ietvaros (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000., 98).
Mācību stundas jēdziens ietver sevī skolotāju un skolēnus. Sakarā ar mācību stundu vienmēr ir runāts par skolotāju un skolēniem, tātad par viņu attiecībām un attieksmēm. Lai gan attieksmes ir atkarīgas no attiecībām, taču mūsdienu mācību stundas īpatnības galvenokārt izrisina no attieksmēm, jautājot, vai tās ir pietiekami mūsdienīgas - cilvēciskas, atbilstoši mūsdienu uzskatiem par cilvēciskumu, par humanitāti (Beļickis, 2000.).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties