Pētījuma nosaukums: Vecāku uzskati un pieredze par datoru izmantošanas iespējām jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērniem.
Aktualitāte: visā pasaulē informāciju tehnoloģijas ienāk ļoti strauji un arī Latvijā pēdējo gadu laikā tehnoloģiju attīstība un to piedāvātās iespējas ieņem nozīmīgu vietu cilvēku ikdienas dzīvē. Lietot datoru, internetu, prast strādāt ar programmām ir būtiskas prasmes ikdienas dzīvē, kā arī darbā. Pēdējo gadu laikā pieaudzis datoru lietotāju skaits Latvijā: 2007. gadā 54 % strādājošo lietoja internetu un 70 % no viņiem to lietoja mājās. Nozīmīgu lomu, pieņemot lēmumu par datora iegādi mājsaimniecībā, spēlē bērni un skolēni. Tiek spriests arī par informātikas kā obligāta priekšmeta ieviešanu sākumskolā.
Pareizas izglītojošas datorspēles pirmsskolas vecumā veicina bērna attīstību un lieliski motivē bērnu mācīties un apgūt jaunas iemaņas.
Pētījuma mērķis: noskaidrot, kādi ir vecāku uzskati un pieredze par datorspēļu izmantošanu jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērnam.
Pētījuma metodes
Dalībnieki: kopā pētījumā iesaistījās 85 dalībnieki: 15 pirmsskolas vecuma bērnu vecāki, kuru bērni apmeklē Rehabilitācijas centru un 70 portāla www.calis.lv apmeklētāji, kuriem ir bērni pirmsskolas vecumā.
Instrumenti: informācijas iegūšanai šim pētījumam speciāli izstrādātā anketa pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem „Datoru lietošana jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērniem” (Medne S., 2008.).
Rezultāti un secinājumi: pirmsskolas vecuma bērnu vecāki ir zinoši par speciālām izglītojošām spēlēm, kas veicina bērna attīstību. Vecāki ļoti agri sāk piedāvāt bērnam darbošanos ar datoru, lai veicinātu jaunu iemaņu apgūšanu un pārsvarā piedāvā tikai speciālās izglītojošās datoru spēles. Jau līdz 4 gadu vecumam 61% bērnu iepazīst datoru, 50% pirmsskolas vecuma bērni lieto datoru mājās biežāk kā 3 reizes nedēļā. Vecāki atzīst, ka dators var būt noderīgs bērniem mācību procesā. Pētījuma ietvaros parādās tikai dažu vecāku negatīvā attieksme pret datoru: viņi uzskata, ka dators var negatīvi ietekmēt viņu bērnu attīstību.